Presa din Olanda a realizat un test de consum cu una dintre cele mai ieftine model SUV din perioada 2013-2019, respectiv cu gama Ford Kuga II.
Acest model a fost extrem de bine vandut pe toate pietele din UE, iar motorizarea 1.5 EcoBoost a fost recomandata ca fiind una extrem de rafinata si economica.
Din pacate, realitatea a fost una complet diferita pentru ca un Ford Kuga 1.5 EcoBoost de 150 CP are un consum mediu de 12.3 litri de benzina la 100 de km parcursi, cifra de-a dreptul socant de mare daca tinem cont de faptul ca avem un motor cu 4 cilindri.
Autolatest recomanda sa nu cumparati SH acest Ford Kuga cu motorul pe benzina 1.5 EcoBoost de 150 sa 180 CP, singurele versiuni decente la capitolul consum si perfrmante fiind cele echipate cu motorul diesel 2.0 TDCi de 150 sau 180 CP.
Pe motorizarea 1.5 Ecoboost nu se poate monta GPL, respectiv cei care se gandesc sa monteze gaz pentru a reduce costurile trebuie sa se gandeasca extrem de bine inainte de achizitie.
Motoarele Ford 1.0 EcoBoost, 1.6 EcoBoost si 1.5 EcoBoost au mari probleme de functionare
FISA TEHNICA 1.5 ECOBOOST
Numarul de cilindri: 4 si DOHC
Capacitate: 1498 cc
Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi, turbo
Rata compresiei: 10.0 :1
Putere, HP: 148-181 hp (110-135 kW)/ 6,000
Cuplu: 240 Nm/ 1,500-4,500
Ordine de aprindere: 1-3-4-2
Capacitate ulei de motor, litri: 4.1 l
Intervalul schimbului de ulei: 15,000 km/12 luni
12 la sută poți să scoți cu orice motor pe benzina cu capacități între 1000 și 2000.
Am condus vreo treizeci de mii km un Chevrolet spark cu motor de 800 și lua peste 8 prin oraș în aglomerație.
E perfect posibil că un motor de doua ori mai mare și turbo sa consume 13. Ba e chiar economic as zice raportat la performante. Să scoți 180 de cai din 1.5 e totuși ceva. Daca vreti economie atunci motoarele pe benzina cu 8valve și injecție multipunct au fost mai economice, dar nu chiar așa de eficiente. Sa amintim că 1.4 de la Renault avea doar 75 de cai. Într-adevăr consuma puțin, dar…
Alte modele cât consuma? Că probabil nu sunt SUV-uri pe benzina care sa consume sub 10. Și gaz se poate monta chiar daca are injecție directă.
Iar recomandarea cu motor diesel :)))
Sa platesti tu 9.000 de lei pentru o instalatie de gaz care merge in amestec!
Adica te costa aproape 2.000 de euro si se amortizeaza in 300.000 de km!
Detin un kuga mk2 1.5 benzina cumparat in noiembrie 2019 are 35000 km si in bord arăta 8,5 .Am fost plecat in vacanța in circuit cu un consum mixt 8,6 traseu romania bulgaria, turcia prin istambul. Cappadochia. Antalya. Istambul ROMANIA cine a fost stie nu este un drum ușor
Si in Bucuresti bara la bara cand faci 3 km in 60 de minute?
Hai sa spunem si lucrurilor pe nume….ca si noi am afisat un consum de 8.5 litri cu BMW M8 de 627 CP pe autostrada cu ZF8!
Sau va cumparat o hybrida 1.8 -2.0 si aveti consum real 4-8 litri la suta.
sau un hybrid de 1,6 litri cum vedem la Hyundai sau Kia!
Asa e, mai bine va cumparati un bmw sau audi cu un milion de kilometri la bord si sudata la mijloc dar sa fie diesel…cum au baietii astia de la autolatest. Cat de sarac sa fii sa nu iti poti permite un motor pe benzina???
vai de noi….ce sfaturi dai tu bogatane 🙂
Și eu care credeam ca Touaregul meu 3.0 tdi consuma mult 10 % in regim mixt..🤣🤣nu l-as da pe o tigaie de-asta niciodată..
Eu am 1.5 benzina AWD (deci automata) si afara am o medie de 8-8.5%. Oras cam 12 daca fac multe drumuri scurte. La 1750kg benzina automata AWD eu zic ca e OK. Pe o hibrida tot SUV si AWD dadeam 15k eur in plus. De diferenta asta eu ma plimb o grămadă.
Nu este adevărat. Am acest motor 1.5 ecoboost pe kuga de 5 ani. Consum maxim in oraș 9, in afara pe undeva 7.5 la 120 km/ ora.
Într-adevăr am varianta de 120CP. Nu am facut din soft 150 CP
Orice benzinar consuma , se poate monta gpl pe injectie directa doar ca e vreo 2000euro și dacă faci km se merita. Pentru oraș e recomandat un hibrid iar pt autostrada diesel.
am toyota rav4, 2000 cmc, 150 cp, tractiune integrala permanenta, benzina, 8l\100km.
Vă rog frumos să mă credeți că am avut Kuga EcoBoost AWD 1.5 și lua în orasi 12.5. La 17500 km a crăpat catalizatorul