Conform unui studiu Center for Strategic and International Studies (CSIS) majoritatea constructorilor de automobile din China au primit un ajutor de stat estimat la o suma de peste 216 miliarde de euro pentru a dezvolta masini electrice.
Ei bine, cu aproape un sfert de trilion de euro China a ajuns sa devina cea mai mare forta a industriei auto mondiale, insa acest ajutor a fost dat de catre statul comunist chinez care reprezinta de fapt marea problema a exporturilor auto in SUA si Europa.
Astfel, daca VW sau Stellantis nu au primit sute de miliarde de euro pentru a dezvolta noi masini electrice, atunci acestea sunt depasite tehnologic pentru ca tot ceea ce produce China este oarecum subventionat de catre stat.
Acestea sunt detaliile pentru care UE a introdus taxarea de 48% pentru masinile electrice din China, taxare care insa nu se aplica masinilor chinezesti Hybrid sau PHEV.
In SUA aceste marci auto chinezesti au primit inca o taxare de 100% pentru a proteja industria auto locala, taxare care dispare daca chinezii vor produce masini electrice in SUA chiar si un UE.
Uniunea Europeana introduce o taxa de 25% pentru toate masinile electrice Made in China
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI