Masina din aceste test este versiunea sedan a noii generatii de Focus care este echipata cu una dintre cele mai vechi motorizari Ford din acest moment.
Este vorba evident de propulsorul clasic de 1.6 litri pe benzina din seria Duratec Ti-VCT care dispune de o admisie variabila pentru a reduce costurile de utilizare.
In viata de zi cu zi masina se misca elegant daca nu uitam de faptul ca acest motor este unul aspirat, iar sunetul propulsorului aduce aminte de zilele glorioase cand Ford colabora cu succes cu britanicii de la Cosworth.
Pentru fanii motoarelor aspirate Ford trebuie sa spunem ca acestea sunt ultimele zile ale motorului de fata pentru ca el urmeaza sa fie inlocuit de unui Ecoboost de un litru construit in noua uzina de la Craiova.
PRO
Consum mic de benzina, rafinament nesperat pentru un motor aspirat, Focus Sedan bine realizat calitativ, pret mic de achizitie
CONTRA
Cutia de viteze are doar 5 rapoarte, motor lenes sub 3.500 rpm, sistem de preincalzire iarna extrem de enervant, toate dotarile interesante sunt optionale