Patru masini Renault ies in cateva luni din productie pentru ca nu mai au nici o sansa pe o piata din Europa unde toti cauta sa vanda masini electrice insa nu au modelele Hybrid sau PHEV.
Renault este un asemenea producator care se vede pus in situatia in care trebuie sa scoata de la vanzare patru modele ICON pentru marca, respectiv gama Talisman ( succesor de seama pentru Renault 25, Safrane si Latitude), Koleos fabricat in Coreea de Sud, Grand Scenic ( parintele MPV-ului compact din lume!) insa si Espace care este de fapt parintele MPV-ului.
Marea problema a celor de la Renault este ca nu au reusit sa monteze pe aceste modele versiuni Hybrid sau PHEV asa cum vedem la Peugeot 508 sau chiar si Toyota Camry in Europa.
Modelele MPV fie ele full size sau compacte au fost scoase de pe piata de catre modelele SUV, fara ca acei clienti de modele SUV sa mai poata cumpara versiuni cu 7 locuri cu preturi decente de vanzare. Si aici Peugeot si Citroen au reusit sa faca pasul prin realizarea de versiuni electrice care sunt clar de actualitate.
In realitate, Renault are in Europa ca masina electrica doar gama ZOE ( imbatranita tehnic), iar ca model Hybrid doar micutul Clio.
Fanii Kadjar trebuie sa se astepte la o generatie noua fara motoare diesel, iar viitorul Austral electric va avea preturi de peste 50.000 euro. Chiar si gama Megane E-Tech costa in medie peste 33.000 euro, zona unde concurentii de la Kia si Hyundai au produse mult mai bune si mult mai puternice!
Singurele modele Renault care vor mai putea sa fie cumparate in Europa sunt Clio, Captur si gama utilitara Kangoo si Trafic!
Arkana este un esec comercial pentru ca se bazeaza tehnic pe Duster si are un pret de peste 30.000 euro, unde versiunea sa din Rusia costa doar 13.000 euro!
Electrificarea marcii este clar o mare problema care are mari sanse sa duca in anonimitate Grupul Renault in Romania!