Masina din acest test drive este cu totul speciala, pentru ca vorbim de un SUV extrem de performant din toate punctele de vedere, masina care este mult mai ieftina decat concurenta sa directa Made in Germany.
Este vorba de gama MG EHS, un full size SUV, care oficial este PHEV, insa in realitate este vorba de o masina electrica cu REX ( range extender), unde motorul termic este generator pentru alimentarea motoarelor electrice.
Acest sistem a aparut prima data pe Opel Ampera, unde motorul termic era generator, iar acum chinezii au venit cu imbunatatirea sistemului, pentru a dezvolta peste 300 CP.
CUM FUNCTIONEAZA?
Noul MG EHS este de fapt un Roewe D5X care utilizeaza sistemul SAIC DMH, dotat cu un motor termic 1.5 turbo de 142 CP, motor care are o eficienta de 43%.
Vedeta sistemului DMH este cutia multimodala, care are integrate doua motoare electrice de 183 si 81 CP, unul fiind motor de tractiune si celalalt generator, insa sistemul SAIC poate sa utilizeze in anumite situatii ambele motorizari.
MG spune ca noul EHS are o putere maxima de 339 CP, performanta care permite modelului sa atinga 100 de km/h in doar 6.9 secunde.
Cand bateria LFP nu mai are energie, sistemul DMH de la SAIC functioneaza tot electric in mediul urban, motorul termic fiind activat doar pentru a pastra un anumit nivel al acumulatorului.
Autolatest recomanda achizitia masinilor MG de AICI:
FISA TEHNICA
Model MG EHS AS3A
Tip motor Plug-In Hybrid
Codul motorului 15FHE
Putere maximă în kW (puterea sistemului) 200
Putere maximă în CP (puterea sistemului) 272
Cuplu (puterea sistemului) 350 Nm
Tracțiune Fata
Transmisie automată multimodala
Clasa de emisii Euro 6e (WLTP) 36EA
Poziția de instalare frontal / în linie
Număr de cilindri 4
Injecție directă Turbo
Număr de supape 4
Cilindree 1496 cc
Putere / Cuplu 105 kW (142 CP) / 230 Nm
Putere / cuplu (motor electric 1) 135 kW (183 CP) / 340 Nm
Generator ( motor elctric 2) 81 CP
Accelerație 0-100km/h 6,8 s
Viteza maximă 190 km/h
Viteză maximă electrică 140 km/h
Zgomot la condus 67 dB
Consum de combustibil combinat (WLTP) 0,5 l/100 km
Consum de combustibil combinat (WLTP) PHEV (baterie goală) 5,8 litri
Consum de combustibil combinat (WLTP) – a doua unitate 21,8 kWh/100 km
Valoarea CO2 combinată (WLTP) 14 g/km
Valoarea CO2 combinată (WLTP) PHEV (baterie descărcată) 131
Autonomie WLTP (electric) 100 km
Autonomie WLTP City (electrică) 127 km
Dimensiunea rezervorului 55,0 l
Capacitatea bateriei (brută) în kWh 21,4
Funcție de încărcare CA monofazată
Putere de încărcare (kW) CA: 6,6 Încărcare 100%: 240 min. (AC 1-fază wallbox/ stație de încărcare 6,6 kW)
Încărcare bidirecțională Seria V2L
Lungime 4670 mm
Lățime 1890 mm
Înălțime 1663 mm
Ampatament 2765 mm
Garda la sol maximă 134 mm
Raza Bracaj 11,5 m
Unghi de apropiere în față 18,6 grade
Unghi de plecare din spate 18,3 grade
Volumul portbagajului normal 441 l- 1291 l
Greutate la bord (UE) 1905 kg
Greutate totala 2305 kg
Sarcină utilă 400 kg