Este greu de crezut cum in 2022 am ales sa testam o Dacia veche, insa am decis sa facem acest pas pentru ca in prezent exista mii de clienti de Logan 3 nemultumiti care regreta in masa prima generatie de masini Dacia fabricate sub egida celor de la Renault dupa anul 1999.
Vedeta de fata se numeste Dacia Logan XC90 2004 Ambiance echipata cu motorul de top 1.6 MPI 90 CP!
Exemplarul are doar 125.000 de km reali, masina fiind 100% originala.

Acesta a fost si motivul pentru care am decis sa parcurgem peste 500 de km la bordul sau pentru a ne readuce aminte calitate de fabricatie a primului Logan vs Logan 3.

Din momentul lansarii sale pe piata in toamna anului 2004 au trecut 18 ani, iar produsele celor de la Dacia au o calitate a asamblarii si o calitate de fabricatie mai slaba, iar Logan-ul 2004 ramane si in prezent un etalon pentru cei de la Colibasi.

Sub capota se afla motorizarea clasica 1.6 MPI de 90 CP, cu nume de cod K7M 710, cel mai puternic motor al celor de la Dacia in anul 2004.
In comparatie cu motoarele cu 3 cilindri, acest L4 clasic aspirat nu iubeste turatiile de peste 3.000 rpm, insa este relaxant de condus sub o viteza de 110 km/h.

Consumul mediu la gpl cu o viteza de 90 km/h este de 6 litri, insa incarcat cu sistemul AC pornit in regim de autostrada consumul creste la peste 7.5 litri.



SI ASTA ARE 125 MII KM??? AM CONDUS EU UN 1.6 DIN PRIMA GENERATIE CE AVEA 300 MII SI CEVA SI NU AVEA VOLAN SI NUCA DE SCHIMBATOR ASA UZAT
Sant si eu posesorul unui logan .seria 1.mpi.1.6.90hp.ful ambition.si.cer.de si am 2000.00.km.sant f multumit .ca fiabilitate .ca ,consum an medie 70km.90.km.5,6..l…la 100km.da ca este servisat la tim p e ok .e masina care nu te lasa la greu cu piese originale .Ŕeanault.si stai fara griji.va urez celor ce aveti .logan faza 1.mult noroc.multi.km.fara griji si probleme..
Și eu sunt posesorul unui Logan 1 cu motorizare 1,6MPI. L-am achiziționat în iunie 2008, nou și am ajuns cu el la 394.000 km. Merge excelent, nu are rugina. Am fost și sunt în continuare foarte mulțumit de el. Nu am rămas niciodată în drum din cauza defecțiunilor. O mașină foarte reușită.
Masina din articol e versiunea Ambition, nu Ambiance, am si eu una la fel, din 2006 (150.000 km).
Nu am schimbat absolut nimic la masina (doar consumabile) si ma uimeste si acum, dupa 16 ani, cat de bine merge si ce consum mic are la drum lung.
Am mers recent dus-intors Craiova – Eforie Nord (950km), 2/3 din drum pe autostrada, mers cu 120-130 km/h, consum mediu 6,4 l/100km (viteza medie 88km/h).
Cand nu merg pe autostrada consuma in jur de 5,7 l/100km.
Au fost mașini echipate cu motoare foarte,foarte bune. Am și eu unul,fără GPL,de care sunt foarte mulțumit. Păcat că s-a renunțat la aceste motoare !
Este foarte bună.Din ianuarie 2005 fabricație 2004 ,am 200000 km.Service la timp.Arata impecabil.Am făcut Alpii austrieci pina la 3300 m cu parcări din 50..50 m în panta fără repaus.
Buna ziua, Si azi regret Loganul meu 1,6 mpi din 2005, pe care l-am vandut cu 76000 km la bord. Mi-am luat Hyundai 130 si credeti-ma ca la aproape 40000 km si trei ani de exploatare da semne de oboseala. Loganul era indestructibil, iar motorul a fost unul de lunga durata si multi, foarte multi km. In 15 ani nu am schimat decat o pereche de bielete antiruliu si placutele pe fata, si acelea in mod preventiv. In rest doar consumabile, curea distributie, curea accesorii si de fiecare data pompa de apa odata cu distributia. Bujii, ulei in cutie si cam atat.
Au fost foarte bune am avut un logan1.4 pe care l-am casat la 789.000 mii de km o mașină excelenta fata de ce au scos acum.