Se pare ca visul electrificarii la VW AG a disparut dupa ce vanzarile au scazut catastrofal in Europa, acestia urmand sa aplice metoda deja eficienta a marcilor chinezesti.
Este vorba de realizarea unui sistem PHEV unde motorul termic are o putere relativ mica pentru ca este generator pentru alimentarea motoarelor electrice de putere mare din cutia de viteze multimodala.
Acest sistem este momentan corelat la o baterie de 23 kwh LFP la MG EHS care permite o autonomie medie de 100 km, insa chinezii deja lucreaza la viitoarea generatie de sistem PHEV cu baterii de 80 kwh care vor permite o autonomie de 250-300 km doar in modul full EV si peste 1.000 de km in modul hybrid.
Din pacate VW, Renault si Stellantis nu au aceasta tehnologie care este la vanzare in Romania la MG EHS si peste cateva luni la noile modele BYD PHEV.
Aici trebuie retinut ca nu exista nici o legatura mecanica intre motorul termic si roti, sistem care era dezvoltat de americani si germani in urma cu 15 ani pe gama Opel Ampera si Chevrolet Volt.
Singura modaliate prin care VW poate concura in viitor cu modelele PHEV chinezesti este sa moteze un motor diesel de tipul 1.2 TDI drept generator, sau un diesel precum clasicul 1.5 BlueHDI la Stellantis, motoare care sunt mult mai eficiente decat cele pe benzina 1.5 turbo folosite de catre chinezi in prezent.
Chinezii aduc in Europa noul BYD Seal 06 DM-i PHEV care merge peste 2.000 km cu un plin