Astfel, in timp ce constructorii europeni nu stiu cum sa produca masini electrice care sa mearga mai mult de 300 km pe autostrazile din Europa cu o alimentare, cei din China au spus PAS electrificarii modelelor pentru UE pentru ca oricum sunt suprataxate.
Raspunsul chinezilor este dat in zona Hybrid si PHEV unde BYD, SAIC si Geely au trei sisteme PHEV are ofera acum o autonomie reala de peste 2.000 km cu o singura alimentare.
Adica, chinezii nu vor mai aduce masini electrice in UE pentru ca oricum nu vor avea vanzari mari, ci vor aduce cele mai bune masini Hybrid care vor domina intreaga piata auto europenea dupa ce UE a decis sa renunte in masa la motorul diesel.
Drept urmare, chinezii vor vinde aici cu preturi foarte bune si fara taxe vamale mai mari de 10% masini PHEV cu puteri de peste 300 CP si care vor avea un consum mediu de 2 litri la 100 de km, masini care au rezervoare mari de peste 60 litri fata de cele de 40 litri ale europenilor care sunt o rusine pentru industra auto de aici.
Rezultatul este acela ca BMW, Mercedes Benz, Stellantis si Renault vor pierde 80% din cota de piata din prezent pentru ca nu au masini PHEV competitive, ei fortand electrificarea care este un esec continental.
CARE SUNT CELE MAI BUNE MASINI PEHV DIN 2024?
GEELY si LYNK& CO
Geely, care are sub umbrelă mărci precum Volvo și Lotus are tehnologia Leishen EM-i, care va debuta în Galaxy Starship 7, promite o autonomie de 2.390 de kilometri, datorită unei eficiențe de 46,5 la sută și unui consum de doar 2,62 l/100 km pentru motorul său termic.
Grupul motopropulsor hibrid plug-in EM-P al lui Lynk & Co 07 este propulsat de un motor turbo în linie BHE15-BFZ de 1,5 litri care produce o putere de până la 120 kW și un motor electric de 160 kW/350 Nm pe puntea față, sistem cuplat la un DHT cu 3 viteze, cu o putere totală de 280 kW (381 CP).
Grupul motopropulsor 07 EM-P include, de asemenea, o baterie LFP de 18,99 kWh de la CALB.
BYD
Liderul global de vehicule plug-in, BYD, a deschis porțile la începutul acestui an, anunțând cea de-a cincea generație a tehnologiei sale DM-i, care a început deja să aibă o autonomie combinată de aproximativ 2.100 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei și rezervor de benzină.
Pretul de vanzare in China al lui BYD Seal 06 DM-i PHEV este de 18.500 euro, insa daca vine in UE pretul are mari sanse sa fie de 28.000 euro cu toate taxele incluse.
Chinezii aduc in Europa noul BYD Seal 06 DM-i PHEV care merge peste 2.000 km cu un plin
SAIC MG MOTORS
Un alt gigant chinez, SAIC, a spart modelul în urmă cu câteva zile publicând un record Guinness cu un Roewe D7 DMH, model care își propune să ajungă în Europa sub marca MG.
În acest caz, au efectuat un test record de autonomie în care au parcurs 2.208 de kilometri dintr-o singură mișcare, cu un consum mediu de 2,49 l/100 km.
Roewe D7 DMH a fost echipată cu un motor pe benzină de 1.5 litri cu 112 CP şi o eficienţă termică declarată de 43% şi cu un electromotor de 204 CP.
Viitoarea Toyota Corolla PHEV 2025 va avea o motorizarea chinezeasca 1.5 MPI BYD DM-i
Invazia chinezilor incepe cu vaporul gigant BYD EXPLORER NO.1 care transporta 7.700 de masini