Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test de anduratna Dacia Logan dCI: Constanta – Satu Mare, cu un singur plin!

Aceasta versiune este prezenta si la standul Dacia din cadul Salonului Auto de la Frankfurt. Romanii, din punct de vedere a mentalitatii auto, sunt foarte buni cum-paratori si utilizatori de automobile care sunt propulsate de motoare pe benzina.

Acesta a fost si motivul celor de la Renault cand au lansat, a-nul trecut, Logan-ul doar cu motoarele pe benzina. 

Dupa Revolutia din 1989 in Romania situatia parcului auto era asemanatoare cu cea din America sau URSS , adica toate automobilele aveau motoare pe benzina si doar camioanele erau propulsate de diesel-uri.

Piata auto din Europa Occidentala a inceput cu adevarat sa se schimbe la sfarsitul anilor 70, moment cand au aparut primele automobile de serie mare echipate cu motoare diesel. De un succes notabil a fost, binenteles, VW-ul Golf prima generatie echipat cu dieselul de 1,6 litri si 50 de CP.Dupa acesta au urmat si francezii de la Reanult si PSA, dar si italienii de la Fiat.

Anii 90 au fost martorii celei de-a doua explozii pe piata a diesel-ului , respectiv perfectionarea de catre VW a injectiei directe si cea mai importanta evolutie , aparitia sistemului Common Rail (rampa comuna). De atunci si pana in prezent vanzarile de automobile cu motoare pe benzina au scazut dramatic, sub 50 % din total. 
In aceasta luna Automobile Dacia a lansat noul Logan dCI.

Acesta vine drept succesor al regretatei Solenza diesel, insa diferenta fata de vechiul model este faptul ca Logan este echipat cu unul dintre cele mai moderne motoare diesel din lume. Varianta care va echipa Logan-ul pentru piata de la noi dispune de o putere maxima de 65 de CP insa de un cuplu motor de 160 de Nm la 2000 rpm. Acest motor face parte din familia de motoare Renault K9K si dispune de patru cilindri in linie de 1461 cmc.

Puterea de 65 de CP este dezvoltata prin supraalimentare cu ajutorul unei turbine . Injectia este de tipul Common Rail sferica , fapt care va permite Daciei Logan dCI sa atinga un consum mediu de doar 4,8 litri cu un maxim de 5,8 litri in oras si un minim de 4,3 litri la 100 de km parcursi in mediu extraurban. 

Deci cu un rezervor de 50 de litri Logan dCI va oferi o autonomie care se apropie de 1000 de km. Distanta Constanta – Satu Mare va fi parcursa fara nici o realimentare.

La Frankfurt va fi prezentata si versiunea Logan dCI care corespunde normelor de poluare Euro 4, aceasta dispunand de 5 CP in plus si de un intercooler (schimbator de aer). Performantele Logan-ului dCI nu sunt spectaculoase insa se integreaza perfect segmentului diesel de 60-70 de CP.

Viteza maxima este de 155 de km/h, iar repriza de la 0 la 100 de km/h se atinge in 15,5 secunde. Greutatea la gol a crescut cu aproximativ 100 de kg, acum aceasta depasind o tona. 

Dacia Logan dCI va fi disponibila spre vanzare in schimbul unui pret de 7,270 euro pentru versiunea Ambiance, 7.970 pentru Preferance si 8.670 euro pentru varianta de top Laureate.Anul viitor va fi disponibil si Logan-ul cu motorul de 1,6 litri cu 16 valve care va fi capabil sa dezvolte o putere maxima de 107 CP. 

Viteze maxime de ordinul 180 sau 190 de km/h se vor atinge fara nici o problema, iar cei extremi vor reusi cu siguranta sa atinga si 200 de km/h.

Incepand cu aceasta toamna proiectul Dacia Logan intra intr-o noua faza, respectiv dupa ce s-a inceput asamblarea de Logan-uri in aprilie la Moscova si din iulie in Maroc, Logan se comercializeaza si va intra in productie si in indepartata Clumbia. Pana in 2010 in Columbia se vor asambla aproximativ 15.000 de unitati anual, dintre care 40 % vor fi exportate in tarile vecine Venezuela si Ecuador. 

Cea de-a treia etapa va incepe in 2006 si reprezinta punerea in functiune a uzinelor din Iran, iar un an mai tarziu in Brazilia si India. 

De asemena, ca stiri de ultima ora, uzina Dacia de la Mioveni a primit certificatul de garantare a calitatii ISO 14001/2004, aceasta fiind prima uzina din grupul Renault care primeste o asemenea certificare, iar rasturnarea Logan-ului celor de la ADAC s-a datorat unei uzuri accentuate a carcasei de otel a pneurilor din cauza testelor consecutive si multiple efectuate de ADAC cu modelul Logan. 

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente