Astazi se poate observa pe strazile Bucurestiului si nu numai ca pariul a fost castigat de francez si ca obiectivele constructorului Dacia au fost depasite cu mult de succesul imediat al Loganului .
Aceasta poveste de succes nu a putut fi trecuta cu vederea de catre ceilalti mari constructori de automobile, astfel grupul PSA( Peugeot si Citroen), impreuna cu nr unu Japonez, Toyota, au realizat o colaborare fructuoasa prin lansarea a trei modele construite pe aceiasi platforma si care sunt oferite la baza in schimbul unui pret sub 10.000 de euro.
Citroen-ul C1, Peugeot-ul 107 si Toyota Aygo sunt trei modele care fac parte din clasa mini si chiar daca ofera un design atractiv, nu se ridica la nivelul Daciei Logan, cand vine vorba de spatiu interior sau volum al portbagajului, acestea fiind mult mai mici.
Cel de-al treile constructor care intra in acest joc importiva Daciei Logan, este cel mai putrenic fabricant de automobile german, respectiv Volkswagen. Modelul care se spune ca va concura Loganul este noul VW Fox.
Privit din exterior noul Fox este o citadina conceputa exemplar, cele doua portiere si dimensiunile mici ale caroseriei fiind elemente care arata faptul ca VW a dezvoltat aceasta masina doar pentru a se adapta mai bine traficului din ce in ce mai aglomerat al marilor metropole europene.
Din nou si in acest caz, Dacia Logan iese in frunte datorita caroseriei mai mari, a spatiul interior superior si al portbagajului imens. In schimb VW-ul Fox este o masina foarte moderna, conceputa simplu, insa care dispune optional de elemente moderne precum sistemul de control al stabilitatii ESP sau bancheta din spate reglabila .
In interior noul Fox se intoarce la origini, plansa de bord simpla si ergonomica dispune de toate dotarile unei masini normale, calitatea de fabricatie demonstrand faptul ca si la acest nivel un VW ramane tot un VW. La capitolul motorizari Fox dispune de doua propulsoare pe benzina si un diesel TDI. Cel mai mic motor pe benzina intalnit si la Skoda Fabia are o cilindree de 1,2 litri si dezvolta o putere maxima de 55 de CP. O clasa superioara este cel de 1,4 litri si 75 de CP, propulsor care are un cuplu motor superior celui de 1,2 litri, element care faciliteaza un condus mai relaxant in mediu urban. Cea mai economica motorizare este cea TDI, aceasta avand patru cilindri in linie si o cilindree de 1,4 litri.
Puterea dezvoltata de 70 de CP este suficienta pentru un asemenea automobil , consumul de combustibil anuntandu-se a fi foarte mic chiar si pentru clasa mini. Detaliul cel mai important al acestei noi masini VW este pretul de achizitie care porneste in Germania de la suma de 8.950 de euro pentru Fox-ul de 1,2 l si creste la 10.400 euro pentru cel de 1,4 l.
Dieselul va fi oferit la acelasi pret cu cel mai puternic motor pe benzina . Se pare, ca dupa o perioada destul de lunga cand doar modelele scumpe au fost principala preocupare, Volkswagen isi indreapta din nou atentia spre segmentele inferioare unde pretul este principalul criteriu de alegere al unui automobil.
Acesta dezvoltare a pietei de automobile europene demonstraza ca visul unui francez poate constitui o amenintare si pentru marii industriei auto de pe batranul continent si nu numai.
Urmatorul pas al celor de la Dacia dupa deschiderea uzinei de la Moscova, este acapararea pietei auto din India, a doua tara de pe planeta din punct de vedere ale populatiei.