De fapt aici vorbim pentru prima data de o noua forma de taxare care urmeaza sa scoata bani din buzunarele contribuabililor anual in functie de gradul de poluare al masinii detinute.
Astfel, o prima solutie este ca pentru fiecare masina sa se plateasca o taxa de mediu in functie de norma de poluare asa cum exista in tari precum Franta.
Aici daca conduci o masina Euro1 platesti mult mai mult decat daca conduci o masina Euro 6. Gradul de emisii CO2 conteza din ce in ce mai mult, clientul de Logan 1.4 MPI urmand sa plateasca mult mai mult decat clientul de Logan 1.5 dCI pentru ca masina are emisii de CO2 mult mai mici.
Răspunzând unei întrebări privind momentul când va intra în vigoare taxa auto, premierul Victor Ponta a afirmat că ‘taxa nouă va intra în vigoare când va fi gata’, explicând că deocamdată un grup de lucru format din producători şi importatori din industria auto lucrează în vederea găsirii unei noi formule de taxe, o taxă de protecţie a mediului.
‘Există un grup de lucru cu producătorii şi importatorii şi pe baza concluziilor vom avea o taxă de protecţie a mediului pe care trebuie să o avem în vedere. Deocamdată, taxa veche a fost declarată împotriva regulilor europene şi banii trebuie daţi înapoi.
Taxa nouă va intra în vigoare când e gata. (…)Va fi înlocuită cu o taxă de mediu după ce avem toate consultările făcute şi cu Comisia Europeană ca să nu mai intrăm în infrigement’, a explicat Victor Ponta.
Citeste totul despre taxa de prima inmatriculare 2012 AICI!