De fapt, marca de masini electrice Leapmotor a fost cumparata de catre Stellantis in urma cu un an, iar mutarea productiei lui Fiat Grande Panda din Italia si Polonia in uzina din Kragujevac Serbia inseamna ca Stellantis vrea sa produca masini chinezesti in Europa fara restrictii.
Si cand vorbim de restrictii ne referim la conditiile draconice ale productiei in UE, la salariile mari din UE si la imposibilitatea de a importa fara probleme baterii si elemente pentru productia lor din China si Rusia.
Vechea uzina Fiat din Serbia devine incet un hub important pentru chinezi pentru ca noul Fiat Grande Panda EV urmeaza sa fie produs fara limitari pentru ca Serbia nu este in UE.
Mai mult decat atat, Stellantis mizeaza si pe importul de materiale brute fara restrictii din Rusia pentru a fabrica componente pentru masinile sale viitoare, adica Stellantis va avea un avantaj serios in fata celor de la VW sau Renault in Europa.
Serbia nu intra sub puterea sanctiunilor din Rusia si China, insa Serbia are acorduri de export cu UE stabilite acum doua decenii.
Acesta este motivul principal pentru care Stellantis a ales Serbia Kragujevac in detrimentul Italiei sau Poloniei pentru producerea de masini electrice chinezesti, iar in perioada urmatoare ne putem astepta ca tot in Serbia sa inceapa productia masinilor Leapmotor pentru UE fara restrictii cum vedem la BYD sau SAIC.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI