Mazda ramane cel mai putin conventional constructor de automobile din Japonia, si demonstreaza din nou ca reducerea capacitatii motoarelor este o mare prostie.
Acum, Mazda vine in Europa cu un nou CX-60 care deja se vinde cu un motor PHEV de 2.5 litri pe benzina, insa vedeta japonezilor sunt noile motoare cu 6 cilindri in linie.
Acesta se numeste SkyActiv-D 3.3 si devine astfel cel mai mare motor diesel care urmeaza sa fie vandut pe un SUV in Europa!
Cel mai asteptat este un nou L6 de 3.3 litri care ofera in versiunea de baza 230 CP si 500 de Nm, iar in versiunea mildhybrid o putere maxima de 251 CP si 550 Nm incepand cu o turatie de 1.400 rpm.
Adica, pentru prima data BMW L6 are un concurent de seama pe piata din Europa!
Si spunem SOC SI GROAZA pentru ca europenii inca considera ca masina electrica este viitorul, in timp ce japonezii ofera motoare nu cu 3 cilindri de 999 cmc, ci motoare de peste trei litru cu 6 cilindri care vor face fata viitoarelor norme Euro 7.
Fanii benzinelor vor avea parte la randul lor tot de un L6 twinturbo care, conform surselor este MHEV si va avea peste 400 de CP!
In viitor vom vedea pe sosele din ce in ce mai multe masini cu motoare termice de origine Asiatica in timp ce producatorii europeni vor pierde constanta cota de piata.
In Romania cea mai mica masina Mazda are un motor de baza cu 4 cilindri in linie de 1.5 litri, insa majoritatea vanzarilor sunt afisate de gama Mazda 3 si cele SUV care au motoarele pe benzina de doi litri si 4 cilindri!
Mazda nu ofera nici un motor cu 3 cilindri pe benzina, sau un motor pe benzina turbo pentru ca nu crede in fiabilitatea lor!
2016-De ce iubim motoarele pe benzina Mazda! Japonezii au spus NU regulii de downsizing

Multi o sa vina sa ne spuna ca motorul pe benzina aspirat este de domeniul trecutului cand este comparat cu noile propulsoare turbo, insa nici un asa zis specialist nu spune faptul ca un motor aspirat performant are si o cilindree mare, adica cel putin doi litri.
Motorizarea diesel Skyactiv D de 1.5 litri este cel mai performant diesel din lume pentru ca acesta nu are nici AdBlue si nici SCR, el fiind primul diesel construit de la zero pentru a avea emisii de noxe mici.
Compresia redusa si intercooler-ul integrat in sistemul de racire al motorului sunt elemente care fac din noul motor Mazda cel mai performant diesel din Europa.
REGULA DOWNSIZING-ULUI ESTE CONTRAZISA DE JAPONEZI
Sa construiesti un motor cu 3 cilindri pe benzina de cilindree mica ca apoi sa-l supraalimentezi pentru a creste puterea maxima este o solutie compromis din punctul nostru de vedere.