Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Siguranta la masinile cabrio

Pe piata auto din Romania au inceput sa fie comercializate din ce in ce mai multe automobile cabrio.

Chiar daca mai vedem pe strazi si cat un Ferrari Spider sau Porsche Cabrio, mare majortate a acetor automobile fac parte din segmentul compact.

Numarul mare de asemenea automobil comercializate si pe piata din Europa de Vest a determinat organiozatia DEKRA sa efectueze o serie de crash teste care sa evidentieze gradul de siguranta al acestor automobile foart apreciate de partea feminina.

Siguranta La acest capitol automobilele cabrio au o probleme si anume spatiul oferit pasagerilor este mult mai compact decat cel al automobilelor normale din segmentul compact.

Drept raspuns la acest inconvenient cei mai multi fabricanti concept aceste automobile cu o structur de rezistenta superioara modelelor hatch back. Chiar asa in cazul unui impact din spate, pasagerii sufera vatamari la nivelul capului.

In cazul uei rasturnari pasagerii sunt expusi unor riscuri foarte mari, asta in ciuda utilizarii pe lcara larga a sistemului de protectie roll bar. Pasagerii inalti au de suferit la o eventuala rasturanare deoarece capul este la aceeasi inaltime cu rama parbrizului.

Pentru a evita o eventuala vatamare cei inalti trebuie sa-si aleaga masina si in functie de inaltimea lor. Un detaliu care de cele mai multe ori este trecut cu vederea este relarea pe inaltime a scuanelor. Impact lateral La un asemena inpact marea majoritate a cabrioletelor sufera in comparatie cu berlinele din aceeasi clasa.

Acest fapt se datoreaza faptului ca montanul B al caroseriei lipseste cu desavarsire. Pentru a rezolva aceasta problema tot mai multe masini cabrio sunt ranforsate. Avantaj Aceasta ranforsare de care vorbeam mai sus aduce si un avantaj cand vine vorba de impactul frontal. Datorita rigidizari structurii caroseriei, aceasta este conceputa sa preia mai bine socul imopactului.

De cele mai multe ori un asemenea impact este mai bine trecut de o caroserie cabrio decat de una normala. Daca masina mai este si Coupe-Cabrio, si hardtopul este ridicat, aceste masini reusesc sa ofere un grad de siguranta superior. Percolul din portbagaj Masinile Coupe-Cabrio sunt dotate cu un acoperis din tabla pliabil in portbagaj. In cazul unui impact posterior aceste are tendinta de a se deplasa spre celula de siguranta si de cele mai multe ori devine o problema pentru pasageri.

Chiar daca sistemul rollbar este conceput pentru a prevenii o eventuala rasturanare, acesta are si functia de a opri hardtop-ul din portbagaj in cazul unui imact posterior.

Chiar daca aceste masini sunt deosebit de atragatore, ele nu ofera un grad de siguranta foarte bune. Inginerii germani de la Dekra au demonstrat ca aceste masini sunt nesigure si pentru aceasta fabricantii trebuie sa dezvolte noi sisteme de siguranta.

In premiera Peugeot 207 CC a reusit sa obtina la testele EuroNcap punctajul maxim. Aceasta masina este dotata cu un hardtop escamotabil si ofera o caroserie suficient de rezistenat pentru a proteja ocupantii indiferent de accident.

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente