In urma cu cateva ore al doilea cel mai puternic om din industria auto, austriacul Herbert Diess a fost dat afara de comitetul director al VW AG.
Acesta a reusit sa fie numarul 1 la VW in 2015 doar cu cateva luni inainte sa explodeze scandalul #diesegate in SUA unde au fost descoperite tehnicile de poluare masiva a mediului cu motoarele 1.6 TDI, 2.0 TDI si 3.0 V6 TDI.
De atunci si pana la inceputul pandemiei Herbert Diess nu a reusit sa dirijeze gigantul VAG intr-o directie buna pentru ca masinile electrice ID3 si ID4 sunt o gluma buna cand sunt comparate cu cele de la Tesla fabricate la Berlin, iar aceelasi Herbert Diess a oprit dezvoltarea de motoare pe benzina si diesel.
De fapt, Herbert Diess a pecetuit in urma cu 12 luni intreaga soarta a marcilor detinute, urmarea fiind o scadere si mai pronuntata a vanzarilor pentru ca Herbert Diess a decis sa creasca preturile de vanzare ca VAG sa afiseze aceelasi profit.
In aproape trei ani de pandemie VAG si Herbert Diess nu au construit nici o fabrica de semiconductori pentru ca VW se bazeaza in continuare pe importul din China al componentelor vitale, iar lipsa unei viziuni care sa pastreze oficial motoarele pe benzina in oferta si peste 5 ani a dus la un colaps total al vanzarilor.
Este incredibil, insa in acest an VAG a renuntat sa produca modelele PHEV pentru a favoriza masinile electrice, in timp ce Opel, Kia, Hyundai si Peugeot nu fac fata cererilor.
Concedierea lui Herbert Diess este o veste buna din Germania, pentru ca doar asa VW are o mica sansa sa se redreseze si sa poata concura in UE marci precum Kia, Hyundai, Toyota sau Peugeot-Citroen.