In plina era a electrificarii fortate a Europei se pare ca inca exista persoane cerebrale care sunt cu picioarele pe pamant si fac calcule la rece.
Un asemenea calcul este cel al fostului consulatant al presedintelui american George Bush care a aparut la televiziunea din SUA si a aratat care este de fapt marea problema a masinii electrice.
In primul rand pretul de achizitie al unei masini electrice comparat cu cel al unei masini de clasa medie pe benzina este de 25.000 de USD, iar diferenta de cost pe fiecare km parcurs este doar de 11 BANI in defavoarea masinii pe benzina.
Adica, cel care a cumparat masina electrica trebuie sa parcurga extra 1.8 milioane de km pentru a ajunge la pretul de vanzare al masinii pe benzina.
In plus fata de asta, pretul real de vanzare al acumulatorului unui banal Chevrolet Bolt ( succesorul lui Volt) este de 30.000 euro, iar pretul unui acumulator de Ford Focus EV vandut in masa in SUA este de 14.000 euro.
Acestea sunt preturile reale ale pieselor pentru Tesla Model 3 Long Range-Nu exista aftermaket!
In medie, industria auto ofera o garantie de 8 ani sau 160.000 km garantie pentru acumulatorii masinilor electrice, termen decente insa care sunt acompaniate de o pierdere a puterii de 70% din capacitatea initiala! Si daca nu este intrunita aceasta conditie garantia nu acopera inlocuirea bateriei.
Tesla ofera o garantie limitata a masinii in Romania de 4 ani sau 80.000 de km, iar pentru acumulator o garantie de 8 ani sau 190.000 de km.
Un charger Tesla Powerwall fara panouri fotovoltaice are la randul sau un cost de 11.300 euro fara montaj.
Insa, acum vedem pentru prima data cum arata piesel de shimb si care sunt preturile lor de vanzare in Germania! Evident ca in Romania aceste piese vor ajunge cu un pret mai mare cu 25% ca asa fac romanii!
PRETURI PIESE TESLA MODEL 3:
-Acumulator de 75 kwh pret de 14.000 euro fara montaj
-Planetare 550 euro
-Trapa panoramica 750 euro
-Far 549 euro
-Parbriz 990 euro
-Bara spate vopsita 1800 euro
-Discuri si placute 560 euro