Chiar daca este usor prematur ( toate site-urile de profil anunta aceste masini pe 30 decembrie), noi consideram ca dumneavoastra trebuie sa cunoasteti in premiera mai multe detalii despre acestea. Alfa Romeo Marca italiana are in plan lansarea noii compacte 147 sau Giulietta, masina care este relizata pe baza platformei actualului Fiat Bravo.
Gama de motoare cuprinde atat noul TBI de 1.8 litri si 200 CP cat si fascinantul Multijet de 1.9 litri si 190 CP. Acesta din urma ar putea sa beneficieze chiar si de o versiune de peste 200 de CP si plus 450 Nm.
Citroen Anul 2010 aduce pentru francezi un succesor pentru actualul C4. In Romania clientii vor putea sa cumpere in sfarsit noul C3 dar si modernul DS4, masina care ridica standardele in clasa mini la toate capitolele.
Dacia
Pentru marca nationala nimic nou in afara de faptul ca pitestenii au anuntat ca pe data de 24 aprilie 2010 modelul Duster intra realmete in productie. O mare enigma in aceste momente este pretul de achizitie speculat undeva in jurul unei sume de 18.000 euro pentru modelul diesel cu tractiune pe toate rotile. Fiat Fiat pregateste un mini Tributo Ferrari si un sportiv 500 Abarth. Acesta din urma va avea 180 Cp s o viteza maxima de peste 225 km/h. Marea noutate a celor de la Fiat este un urmas demn al miticului Topolino care va avea un motor Multiair de 900 cmc si 80CP.
In gama aceasta masina se va situa undeva sub Panda ca dimensiuni si intre Panda si 500 ca pret. Jaguar Pisica de rasa a indienilor va aduce in Romania noul XJ, un concurent de seama pentru noile BMW Seria 7 si Audi A8. Diesel-ul de top va dezvolta o putere maxima de 275 Cp, in timp ce motorul pe benzina V8 poate sa se mandreasca cu o cifra de 510 CP. Land Rover Specialistul off-road Land Rover vine in premiera pentru 2010 cu noul LRX, un baby Land Rover mai mic decat actualul Freelander. Acesta ar putea sa coste chiar mai putin decat modelul entey al marcii insa cu siguranta conceptul est destinat utilizarii preponderent pe sosea. Peugeot PSA si in special Peugeot au pregatit pentru fani un model sport RCZ de serie care va avea o motorizare pe benzina de 1.6 litri si 200 CP. Acesta est capabil conform surselor sa atinga o viteza maxima de peste 350 de km/h. Pentru cei care vor o masina de oras Peugeot va lansa noul Mitsubishi iOn pardon iMiEV de 64 CP.
Renault-
Marele perdant al lui 2010 Renault va avea un an 2010 deosbit de greu datorit faptului ca nu se prezinta in fata clientilor cu nimic nou, iar actuala gama de masini nu o duce deloc bine in Romania. Un Koleos considerat de toata lumea un esec mai mare chiar si decat mai vechiul VelSatis, si o Laguna cu probleme mari la capitolul motorizari si pret de achizitie. Noul Fluence este singura scapare a lui Renault Romania insa calitatea slaba de fabricatie si lipsa motorizarilor puternice este si va fi in continuare o problema a masinii. Un Fluence cu toate optiunile diesel costa in prezent cat o Honda Accord sau cat un Opel Insignia, masini care trebuie sa concureze mai marele Laguna.
Chiar si asa cea mai mare problema a lui Renault in Romania va continua sa fie reteaua de service extrem de scumpa si slaba la toate capitolele. Seat Seat nu o duce bine insa noul Exeo ar putea sa primeasca cateva promotii care ar putea sa scoata marca din anonimatul lui 2009. ca noutati Seat ar putea sa aduca in Romania versiunea breack a lui Ibiza care va avea o lungime de 4.22 m.
Volvo Anul 2010 este pentru Volvo unul decisiv deoarece marca suedeze lanseaza in premiera noua generatie S60. Aceasta berlina de clasa medie va beneficia de noul diesel D5 de 200 CP si in premiera de o versiune break numita V60.