Aceasta berlina a ajuns la cea de-a treia generatie si vine sa concureze si mai eficient modelele de top Mercedes clasa S si BMW-ul Seria 7.
Noul Audi preia aceeasi tema care a consacrat marca in acest segment exclusivist prin oferirea unei masini cu un design tipic Audi, adica usor banal in comparatie cu ce ofera BMW si Mercedes care au imagini proprii pentru acest segment. Mai mult, noua masina preia o grila frontala banala tuturor masinilor Audi unde grila centrala troneaza ca si pana acum. Motorizari Sub capoata masinii se ascunde o gama de propulsoare de ultima generatie care trebuie sa faca fata unei concurente din partea celor de la BMW extrem de performante. Pentru inceput vorbim de motorul V8 de 4.2 litri pe benzina care dezvolta 372 de cai putere si atinge 445 Nm la 3500 rpm.
Acesta vine in plus cu 22 de cai fata de motorul pe care il inlocuieste iar consumul mediu mixt anuntat de Audi se afla cu 13% sub media tuturor motoarelor prezente pe modelele constructorului german si ajunge la 9.5 litri/100 km. Acceleratia 0-100 km/h are loc in 5.7 secunde, in timp ce viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h.
Pentru fanii diesel Audi ofera asemenea lui Mercedes un motor V8 TDI de 4.2 litri care dezvolta 350 CP si 800 Nm si care este capabil sa duca noul A8 de la 0 la 100 km/h in 5.5 secunde, in conditiile unei viteze de varf de 250 km/h. Consumul declarat al unitatii diesel este de 7.6 litri/100 km. Marea majoritate a taxi-urilor in Ingolstadt vor avea sub capoata motorul diesel V6 de trei litri care disloca acum o putere maxima de 250 CP.
Mai tarziu acest motor va avea si o putere mai mica pentru cei saraci de 204 CP. Despre W12 sau un V6 biturbo nu se cunosc detalii insa oficialii marcii au anuntat ca aceasta masina va avea sub capota si un motor cu patru cilindri in linie.