Chiar daca a avut de infruntat un Renault Scenic I ( primul monovolum compact), Opel a conceput o masina matura inca de la inceput. Fantasticul sistem Flex 7 de rabatare in podea a ultimului rand de scaune , s-a dovedit a fi secretul vanzarilor neasteptat de mari. Gama de motorizari DTI de 100 si 125 de CP au contribuit si ele la acest succes.
Timpul a trecut si concurenta nu a stat cu mainile in san, in prezent piata fiind adjudecata de un Renault Scenic II in doua variante de caroserie, un VW Touran dar si de multi alti constructori care in urma cu ceva ani nici nu se gandeau sa conceapa un asemena monovolum. Recent cei de la Opel au prezentat pietei noul Zafira, de data aceasta platforma tehnica fiind a fratiorului compact Astra, un automobil care a cam pus bete in roate eternului VW Golf. In oferta sunt oferite atat propulsoare mici precum cel de 1,6 litri cu patru cilindri, dar si unele care , cu adevarat, sunt performante .
Aici putem enumera un motor turbo de doi litri sportiv de 200 de CP dar si noua generatie diesel CDTI de 1,9 litri . Originea acestor motoare diesel este italiana iar rezultatul este unul pe masura respectiv performante foarte bune ( 150 de CP si 340 de Nm) dar si un consum de combustibil de top. In interior, pentru prima data atrage atentia plansa de bord asemanatoare cu a modelului Astra. Display-ul central pe care sunt afisate indicatiile computerului de bord dar si cele ale sistemului de cliamatizare automat reprezinta in acest segment adevarate detalii tehnologice foarte la moda dar in special cu o functionalitate intalnita doar in segmentele superioare. Fata de vechea generatie, noul Zafira dispune de o lungime marita cu 150 de mm, o latime cu un plus de 59 mm, iar ampatamentul de 2,70 metri este unul dintre cele mai mari din clasa.
Volumul portbagajului in varianta cu cinci locuri masoara 645 de litri, iar volumul maxim este de 1.820 de litri. Motorul de top pe benzina cel de 200 de CP este capabil sa impinga greutatea Zafirei de 1,5 tone la o viteza maxima de 225 de Km/h, iar repriza de la 0 la 100 este atinsa in doar 9 secunde. Transmisia este manuala cu sase rapoarte iar consumul de benzina se situeaza la o valoare medie de 9,5 litri. Pentru familistii sportivi va exista in oferta si o varianta OPC (Opel Performance Center) care va dezvolta o putere maxima de 240 de CP