Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Noul motor 1.2 e-THP Pure Tech al Peugeot-Citroen este realmente fantastic! Cel mai bun motor de clasa mica

Tinand cont de acest statement revenim si spunem ca de foarte putine ori am fost surprinsi, realmente suprinsi de o masina fie ca vorbim de capitolul design fie ca vorbim de componenta tehnica.

In cei peste 9 ani de teste Autolatest.ro am descoperit cateva masini suprinzatoare, masini care au fost elogiate de redactorii nostrii fara nici un menajament, adica putem spune ca am trecut putin in partea subiectiva a meseriei de jurnalist auto.

Anul 2015 a inceput cu o sumedenie de teste in premiera, insa masina despre care vorbim acum este noul Peugeot 308, o masina produsa deja in peste 200.000 de exemplare in doar 5 luni din momentul lansarii.

Pur si simplu noul 308 este o compacta de note maxime, succesul sau fiind de calibru chiar si in tara lui Golf sau tara lui Bravo.

Pe langa caroseria elegant realizata de catre designerii PSA, acum venim si vorbim despre o noua generatie de motoare care se numeste Pure Tech.

Cu o cilindree de 1.2 litri, un turbo, o injectie directa, arbori de echilibrare si o admisie variabila acest 3 in linie a reusit sa ne suprinda placut.

Este pentru prima data cand o motorizare din noul trend denumit downsizing reuseste sa ne capteze atentia!

In urma realizarii unui test drive de aproape 1.000 de km cu noul 308 1.2 e-THP am ajuns la concluzia ca acum la acest inceput de 2015 motorul diesel 1.6 HDi arhicunosct de toata lumea nu mai este cea mai buna alegere pentru un client de 308.

Motorizarea aceasta noua e-THP are o putere maxima de 130 CP, este extrem de rafianta si consuma conform testului amintit mai sus cu doar 0.3 litri de combustibil mai mult decat HDI-ul.

Acum clasicul si fiabilul 1.6 HDI nu mai are nici o sansa a concura un e-THP pentru simplu fapt ca nu are rezultate bune la capitolul rafinament, sportivitate si costuri de utilizarea in comparatie cu acest nou propulsor pe benzina PSA.

Mai mult decat atat, noul 1.2 e-THP este atat de bun incat motoarele concurentei Ford 1.0 EcoBoost de 125 CP, VW 1.4 TSi sau Renault 1.2 TCE se vad clar devansate din toate punctele de vedere, insa cel mai mare castig al propulsorului PSA este consumul real de benzina care este incredibil de mic.

Noi am reusit sa ajungem de la Bucuresti la Sibiu cu mai putin de un sfert de rezervor ( capacitate de 54 litri), iar autonomia afisata de computerul de bord la intrarea in Sibiu era de fix 960 km!

Autolatest recomanda noul motor 1.2 e-THP al grupului Peugeot-Citroen drept cea mai buna motorizare din lume in segmentul sau  de cilindree si putere.

Sa vedem acum ce are de oferit concurenta!

 

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente