Celebrul somnoros de pe bancheta din spate, fostul ministru al Transporturilor actual al MAI a criticat dur scoala de soferi care scoate pe banda rulanta soferi de slaba calitate.
De fapt aici putem sa-i dam dreptate pentru ca in nici o scoala de soferi din Romania in ultimii 30 de ani nu au fost realizate testele medicale pe bune, iar calitatea instructorilor este de-a dreptul penibila.
In Germania sau Olanda pentru a da de permis auto trebuie sa platesti peste 3.500 euro, adica tu ca sofer nu te joci cu regulile de circulatie pentru ca poti sa pierzi lejer 3.500 euro, in timp ce in Romania cu doar 400 de euro iesi direct sofer.
Si de pierdut nu-l pierzi decat daca omori pe cineva la volan fiind baut! In rest in maxim 6 luni esti din nou la volan fara probleme!
DE CE MAI ESTE O INSTITUITE PROBLEMATICA?
Pentru simplul fapt ca daca vrea nenea ala cu chipiu alb poate sa faca in 30 de minute un tronson de dum sa fie extrem de sigur! Radar constant in zonele problematice si supendarea multor permise auto fara drept de apel din partea soferilor la fata locului!
Asa ca de singuranta tine infrastructura rutiera ( vezi Bode la Transporturi) insa si de prezenta politistilor de la Brigada Rutiera zi de zi pe sosea ( vezi Bode la MAI).
Poate raspunsul este doar unul politic care sa de-a drumul echipajelor de Politie sa-si faca treaba fara discutii! Doar asa vom vedea cresterea sigurantei rutiere!
Si in final poate politicul se uita putin si la RAR care este clar o institutie condusa se incompetenti care faciliteaza accesul pe sosele a tuturor cazanelor cu probleme la sistemul de franare sau sistemul de directie!
RAR face mandru controle noaptea prin Bucuresti sa-i prinda pe baieti cu jante si tobe ilegale care din pacate nu duc in nici un caz de mortalitatea vazuta astazi pe sosele tarii!
POLITICIENII NU VOR SA MODIFICE CODUL RUTIER DE FRICA VOTANTILOR
Autorităţile Statului (Guvern, Parlament, MAI) aproape că nu fac nimic pentru a îmbunătăţi situaţia. Astfel, ultima modificare a OUG 195/2002 (privind circulația pe drumurile publice) a fost în 2019, când s-a interzis atingerea telefonului mobil în timp ce maşina se află în deplasare, dar foarte mulţi şoferi „stau pe telefon” în timp ce conduc.
Totodată, Guvernul, la fiecare început de an plafonează Punctul- Amendă (a rămas 145 de lei, nemodificat din 2017). În plus, „priorităţile” de la Ministerul Afacerilor Interne sunt viteza bicicliştilor şi pietonii care folosesc mobilul când traversează.