Americanii de la WePredict au realizat in urma cu ceva vreme un studiu care arata pe fata costurile reale de mentenanta pentru o masina electrica moderna vs una clasica pe benzina.
Rezultatul este unul socant, respectiv in primele 90 de zile de utilizare un sofer de masina electrica plateste in medie in Europa suma de 491 RON in timp ce un client de masina clasica pe benzina are costuri de reparatie doar de 211 lei in aceelasi interval.
We Predict spune ca acest calcul in primele 90 de zile este 99% indentic pe o perioada de viata de 3 ani, adica un sofer de masina electrica va avea in mod real costuri cu mentenanta mult mai mari decat cel care conduce o masina pe benzina.
Costul cu reparatia unei masini electrice este mult mai mare si mult mai costistor decat cel al reparatiei unui motor clasic pe benzina!
“EVs require service technicians to spend much more time figuring out what is going wrong. They are on the phone more with the manufacturer. They are on more test drives.”
Technicians typically write a brief report summarizing their repair orders. What technicians write for EVs can stretch on. “Those reports are paragraphs long, some 1,000 words or more.”
Si lucrurile nu sunt atat de roze cum o spun producatorii de masini electrice pentru ca aceelasi studiu realizat pe piata din Cehia a arata ca o maisna electrica consuma energie, adica pentru a produce 1 kwh sistemul energetic arunca in natura 428 grame de CO2.
La un consum mediu de 25 kwh al unei masini electrice moderne emisia de CO2 pe 100 de km este de 10.700 grame CO2, adica in medie masina EV afiseaza emisii de 107 g CO2 pe fiecare km parcurs.
Si tot aici calculul arata ca o masina pe benzina sau diesel moderna are emisii reale WLTP de 95 g CO2 pentru fiecare km, adica masina conventionala este mult mai ECOLOGICA decat una electrica.
Si nu am ajuns la capitolul reciclare acumulatori sau costurile reale de inlocuire al acestor baterii atunci cand cedeaza, si garantat cedeza pentru ca o perioada de viata limitata! Vezi anduaranta acumulator telefon mobil!