Aceasta utiliza un sistem 4×4 integral nepermanent care in schimb nu avea un reductor. Modul de functionare al primului 4Matic beneficia de ajutorul unui diferential central care distribuia puterea spre rotile din fata cand era nevoie.
In mod normal sistemul 4Matic utiliza tractiunea pe puntea spate, insa cand aderenta era precarea pe zapada diferentialul transmitea o parte din momentul motor spre rotile din fata.
In mod ideal 4Matic putea sa mentina o distributie de 45-55 pentru cele doua punti. Prima masina 4Matic a fost Mercedes-ul W124 echipat cu motorul de trei litri pe benzina.
Acest 6 in linie a demonstrat pe parcursul timpului ca este un motor fantastic din punct de vedere al fiabilitatii, unele masini depasind fara probleme grantia celor 1.000.000 de km.
Transmisia modelului W124 4Matic era de tipul automata cu 4 rapoarte. Mai tarziu Mercedes a montat acest tip de transmisie si pe modelul echipat cu motorul mai mic de 2.6 litri.