Germania se afla intr-o situatie extrem de dificila acum cand Rusia a redus la jumatate livrarea de gaz spre nemti.
Rusii au aplicat aceasta strategie tip embargo pentru ca actuala guvernare sa opreasca livrarea de gaz natural spre VW, Opel, BMW si Mercedes pentru ca acestea sa fie directionate spre rezevele strategice necesare incalzirii locuientelor in iarna.
In prezent, 70% din industria auto din Germania merge cu gaz rusesc, iar guvernul se grabeste sa reporneasca centralele pe carbuni dezafectate de Merkel care dorea o Germania dependenta 100% de gazul rusesc.
Realitatea crunta pentru industria auto germana este ca productia de masini electrice ARE NEVOIE DE MULT MAI MULTA ENERGIE in comparatie cu productia de masini cu motoare termice, rezultatul fiind o reducere constanta a productiei de masini EV.
Franta nu are aceasta problema pentru ca 80% din energia necesara uzinelor Renault, Peugeot si Citroen vine de la centralele nuclear, iar gaz-ul vine din Marea Nordului.
In prezent, toti constructorii germani se gandesc cum sa treaca la alimentarea uzinelor lor cu eneregie POLUANTA precum pacaura sau carbune, moment in care amprenta ecologica a producerii masinilor electrice va arata si mai rau decat este in prezent.
O masina cu motor diesel VW se poate recicla in mod sustenabil in proportie de 95%, in timp ce o masina electrica are emisii de CO2 mult mai mari in procesul de productie, cat despre reciclare vorbim de un adevarat esec pentru mediul inconjurator.