In urma cu trei ani scriam tot pe Autolatest.ro ca Bucurestiul este un oras penalizat la capitolul infrastructura dedicata incarcarii masinilor electrice. Pe atunci am fost aspru criticati ca tinem cu “fosilele”, insa realitatea avea sa ne dea dreptate dupa invazia chinezestilor Dacia Spring.
Cifrele din acest articol nu sunt inventate de catre jurnalistii Autolatest, ci sunt doar statistici ale retelei PlugShare.
In zona Bucuresti cei care au masini electrice se pot bucura doar de 54 de statii de putere de minim DC CSS 50 kw, cifra extrem de mica in care intra si superchargerele Tesla.
Atentie, aici am luat in calcul doar zona Bucuresti, fara cea din Ilfov care este dedicata celor din zona metropolitana.
De asemenea, electrificatii nu trebuie sa se supere cand aratam adevarul pentru ca in realitate o statie de incarcare a masinii electrice are mai multe porturi Type 2 care sunt o mizerie chiar si pentru o Dacia Spring.
Exemplul cel mai bun este la SunPlaza Berceni, unde exista 16 statii Type2 pe care nu le utilizeaza nici o masina electrica, si doar trei statii de putere CSS si CHAdeMO care oricum sunt tot timpul ocupate.
Si daca tinem cont ca in Bucuresti sunt inmatriculate 1.5 milioane de masini, si in oras intra zilnic alte 500.000 de provincie, observam foarte simplu ca acest oras NU PERMITE UTILIZARE MASINII ELECTRICE din punct de vedere al infrastructurii.
Cei care locuiesc in provincie precum Ilfovul si intra zilnic in Bucuresti cu masina electrica incarcata la ei in curte noaptea, nu intra in calcul pentru ca acestia nu acceseaza reteaua de chargere publice din Capitala!
Pana cand Primaria Bucuresti nu va avea o retea completa de chargere de putere ( DC CSS+ 50 kw) care sa fie raspandite in toate cartierele, acest oras va ramane fara discutii unul al masinii diesel si al masinii pe GPL, singurele care te mai salveaza la capitolul costuri si timp de incarcare ( maxim 3 minute).
Romanii au inceput sa se bata la statiile de incarcare gratis ale masinilor electrice
“….porturi Type 2 care sunt o mizerie chiar si pentru o Dacia Spring.” dacia Spring este o mizerie pentru ca nu poate inghitii decat 6.6Kwh , nu porturile Type 2 care furnizeaza 22KwH! Dacia e limitata , nu porturile !Vreti sa fiti credibili , fiti corecti. Realitatea e destul de naspa , nu aveti nevoie de exagerari!
Type 2 frunizeaza in realitate maxim 7-10 kw!
Vezi testul realizat de noi cu reteaua reovatio in Bucuresti-Ilfov!
O mizerie!
https://autolatest.ro/teste-auto/am-testat-intreaga-retea-renovatio-e-charge-din-zona-bucuresti-si-putem-spune-ca-este-deficitara-viteza-de-incarcare-este-extrem-de-mica/
Cu aceasta mentalitate , ca nu sunt bune decat statiile foarte puternice, nu se va rezolva niciodata nimic. Solutia este o retea de prize FOARTE SLABE 9 3.7kwh) dar puse strategic , in parcarile blocurilor , nu in parcarile supermarketurilor! Noapte stau degeaba si se pot incarca usor , fara graba , la puteremica. Ziua s-ar incarca de la aceleasi prize cei ce muncesc in zona. Cum masinile nu trebuie incarcate zilnic , cu o pute34re de 22kw care abia ar ajunge pentru un sigur port Type2 s-ar putea instala 6 prize de 3.7 care ar asigura incarcarea uzuala , nocturna pentr cca.40-50de masiuni ) o masina noaptea fara niciuna ziua ar fi 42 de incarcari. Uzual un plin tine o saptamana)Pentru exceptii si tranzit ar ramane celalalte , de 22kw alternativ(type2 )sau de 50 , 75 si mai rar 125kw-curent continuu. Ce rost are sa ne umplrm de statii de CC 125 kw daca in ele se baga Spring care NU PUATE sa traga mai mult de 30cc sau Wv id1 , Skoda Citigo , Seat Mii care nu p[ot inghiti decat 40Kw?
Nu se poate!
Cade reteaua daca pui 30 de chargere Type2 la fiecare bloc!
Nu uita ca reteaua este din 1980 si nici asa nu face fata vara cand dau romanii drumul la AC seara!
Singura solutie este superchargerul de peste 250 kw cum are Tesla!
O incarci in 25 de minute si pleci!
Presupun că încărcarea de bază o faci acasă, la priză. Lași mașina în parcare și 48 de ore, până se încarcă. 🙂
Infrastructura de încărcare presupune stații de încărcare serioase, care să deservească șoferii în timp util.
Acum știm că dacă ai o panaramă care merge încărcată doar la priză, vei susține montarea de prize la bloc. :)) Nu ăsta este subiectul!!!
Infrastructura de încărcare presupune stații de încărcare serioase, care să deservească șoferii în timp util.
2- Nici macar nu v-ati “deranjat” sa cititi ce am scris in postarea a doua . Ati raspuns TOTAAAL AIUREA! Vorbeam de o retea nocturna de 3.7kwh ( trei VIRGULA sapte) Era vorba , in exemplul meu , de sase prize de 3.7 asigura incarcarea uzuala pentru 40-50 masini( soc si groaza pentru unii-masinile electrice nu se incarca zilnic!!!) Astfel 40-50de masini ar fi scoase din randurile care se tot ingroasa la statiile publice doar cu echivaletul unei prize de 22Kwh!!! Sase masini aflate simultan la incarcare nocturna ar trage din retea fix cat un singur Zoe. Nici vorba sa sara in aer reteaua. Cine are electrica stie ca daca vrei sa te tina bateria sensibil mai mult decat garantia , e bine sa nu o descarci sub 20% , chiar 30 daca se poate. In conditiile astea se poate asigura fara probleme incarcarea completa pe timpul noptii si nici un minut in plus pentru orice masina cu baterie de pana in 60KWH capacitate utila-Imeeeenasa majoritate a masinilor aflate pe piata.Mai mult , incarcarea completa nu este absolut necesara ,incarcarile partiale nu afecteaza viata bateriilor.Asa-zisa solutie pe care o inaintati ( prize de 250kwh) este ABSOLUT INUTILA .Un Spring tot 30kwh trage din priza de curent contoinuu , chiar daca priza “duce “250! Daca nu puteti intelege cum vine chestyia cu inarcarea , de de nu trage decat 6.6 desi priza are 22 sau de ce de la DC inghite doar 30 desi priza e de 250 , ganditi-va la prizele din casa. O priza ceramica duce 3.7KW.,asta e standardiul,azi.Cat consuma electrocasnicele ? Cat sun ele facute sqa inghita sau 3.7KWH cat duce priza???????? Cum am zis , nu sunt prizele de vina , sunt masinile1
Ok intelegm intreaga poveste cu reteaua locala dedicata bucurestenilor, insa da exista masini EV care trebuie incarcate zilnic in zona Bucuresti unde se parcurg distante mari in conditii extreme de trafic!
De la 60 kwh in sus este alta discutie, insa noi vorbim de masinile de volum cu baterii cu capacitati reale sub 29 de kwh care nu pot merge nici macar 100 de km in mod real pe sosea in special iarna!
Comentariul pe care l-am postat anterior acestuia unde e?
Cand vorbesti pe langa cu acuze inutile asupra planului editorial…..ramane evident pe langa!
Aici nu este democratie 🙂
Nu erau acuze Erau constatari. Ati verificat datele tehnice ale celor trei masini folosite in testul adus ca argument in raspunsul vostru?