De fapt, povestea care merita mentionata este cea din 2007 cand Nokia a decis sa se alieze cu germanii de la Siemens pentru a da nastere companiei Nokia Siemens Network, decizie nefasta care a dus la vanzarea brand-ului Nokia in 2011 americanilor de la Microsoft.
Adica, impotenta si lipsa de viziune a celor de la Nokia a dus la disparitia celui mai mare producator de telefoane din istorie, din cenusa Nokia lumea primind doi poli, unul american iPhone si unul asiatic Samsung.
VW se afla in prezent in aceeasi situatie ca si cea din 2007 a celor de la Nokia, respectiv au distribuit productia in afara companiei prin aliante care nu aveau nici o sansa se reusit, acestia investind toti banii in companii chinezesti care nu au nici o legatura cu piata din Europa.
DE CE VW URMEAZA SA DISPARA DE PE PIATA?
In primul rand VW nu are nici o fabrica de acumulatori in China care sa fie detinuta de catre VW, motivul principal fiind lipsa de minereuri din care sa fie construite aceste baterii.
80% din piata de cobalt si metale rare este detinuta de catre China si restul de catre SUA si Japonia, respectiv Germania lui VW nu detine absolut NIMIC.
Pe scurt, nici un producator de acumulatori de top chinez nu va vinde baterii ieftine lui VW pentru a contracara marcile proprii precum BYD sau MG Motor care deja se afla in Europa.
Efectul Nokia se vede si la interioarele VW ID, respectiv germanii inca folosesc tablete centrale utilizare de Tesla in anul 2012, adica VW este la acest capitol in urma americanilor cu cel putin 10 ani.
VW nu stie ca construiasca masini electrice pentru ca nu stie sa produca software, componente electronice, cabluri, materiale fonoabsorbante, clipsuri, motoare electrice sau cutii de viteze speciale pentru masinile EV pentru ca VW cumpara aceste componente de la industria orizontala.
Exact invers se intampla la Tesla si BYD, doi giganti care construiesc masinile in proportie de 90% in-house.
Adica, VW trebuie sa ceara francezilor de la Valeo o pompa de caldura, sau celor de la Bosch elemente electronice, situatie care nu se regaseste la concurenta sa directa.
Si asta trebuia sa le dea de gandit celor de la VW cand se uita la Kia-Hyundai care detin Mobis sau la japonezi cu al lor Denso, marci traditonale care produc in-house.
VW nici acum in 2024 nu are o uzina capabila a fabrica elemente de caroserie prin GigaCasting, in timp ce Tesla Model 2 urmeaza sa fie fabricat doar din doua bucati pentru a creste rezistenta la impact si a reduce costurile cu pana la 60%.
CARE SUNT MARILE PROBLEME ALE GRUPULUI VW?
- In ciuda faptului ca are o istorie incredibila rata succesului companiei germane este periclitat de faptul ca germanii nu au viziune, iar masina electrica este un mister pentru ei chiar daca produc un ID.3 de mai bine de 4 ani. VW nu trebuie sa faca nimic gresit pentru a pierde pe toate pietele daca nu se uita la avansul tehnologic al celor de la Tesla si BYD.
- Daca esti fortat din exterior sa te schimbi nu functioneaza, iar traditionalismul german este recunoscut ca fiind o mare problema a industrie auto europene.
- Cei care refuza sa invete si sa se schimbe devin in scurt timp irelevanti, adica este incredibil cum VW cu miliarde de euro profit anual nu poate sa construiasca o masina electrica capabila a concura un Model 3 sau un Seal!
Si in final, trebuie spus ca, CADEREA VW se datoreaza mentalitatii germane de a face profit de pe urma clientilor, mentalitate aplica negativ de catre Renault care a pierdut 60-70% dintre clientii sai din Europa in mai putin de 15 ani!
Se pare ca visul germanilor se baza in 2019 doar pe imaginea vechilor modele precum Passat B5 sau Golf 5, imagine care lipseste cu desavarsire cand discutam de noile masini electrice ID, masini extrem de slab calitativ si care se vand cu preturi cu 20-30% mai mari decat cele ale lui Tesla care are produse mai bune si are si o retea proprie de SuperChargere care functioneaza.
Si cand seful VW, Thomas Schäfer spune ca “The roof is on fire” atunci noi trebuie sa-l credem si sa uitam Grupul VAG in anii care urmeaza!