Incepand cu anul trecut actualul Ministru al Mediului de la UDMR a fortat publicul sa creada ca Rabla este cea mai buna solutie pentru romnaul de rand, insa Rabla Plus este buna doar pentru cei care cumpara masini electrice de peste 45.000 euro!
Programul Rabla Clasic cu cele doua rable a devenit la randul sau un mare esec pentru romani pentru simplul fapt ca te forteaza sa cumperi o masina noua, iar un Logan 1.0 TCe de 90 CP ajunge sa fie vandut chiar si cu 17.200 euro TVA inclus.
Adica, chiar si cu “discount-ul Rabla Clasic” oferit de fapt dealerilor pretul unui banal Logan este de peste 14.000 euro!
Asa ca, UDMR a decis sa aplice metoda Targu Mures unde un primar udemerist a gasit ca este mai ok sa dea gratis 3.000 de lei locanicilor pentru a duce rablele la casat. Toate bune si frumoase, insa acest nou PROGRAM RABLA LOCAL inseamna de fapt ESECUL programului national Rabla Clasic.
Romanul de rand nu are 14.000 euro sa dea pe un Logan 2022, sau 18.000 euro pe un Duster cu dotari doar pentru simplul fapt ca Ministerul mediului ofera aproape 3.000 euro reducere la pretul de vanzare.
Realitatea crunta este ca atat Rabla Clasic cat si Rabla Plus sunt AVANTAJE oferite dealerilor auto care pur si simplu au crescut pretul masinii pentru a include extra si aceasta Rabla.
Noi cei de la Autolatest sfatuim toti clientii de masini NOI DIN ROMANIA sa ceara reducere la orice masina, iar calcului sa fie facut la pretul fara Rabla pentru ca Rabla este reducerea data de stat clientilor nu dealerilor.
Dacia Logan 1.0 TCe CVT are un pret de 17.200 euro TVA inclus, din acest pret dealerul urmand sa faca o reducere de pret, si apoi clientul sa aplice Rabla Clasic!
CINE PIERDE CU NOUA RABLA LOCALA?
Fara doar si poate marii perdanti sunt dealerii auto care nu mai sunt inclusi in acest joc al rablelor scoase din uz, insa trebuie spus ca din cei 3.000 de lei oferiti pentru Rabla Locala, 1.500 sunt dati de Minister iar 1.500 sunt dati de primaria locala.
Aceasta daca este in colaps financiar, nu va avea niciodata puterea financiara de a face plati catre cetatenii dornici sa-si duca rabla la casat.
In plus, vor aparea interese de partid locale care vor capusa aceste tichete an de an fara ca un cetatean de buna credinta sa mai apuce din fondurile primariei!
Si tot pentru cetateanul de rand trebuie mentionat ca rabla propriu-zisa trebuie sa ajunga la centrul de colectare, costul unei platforme pentru 30 de km costand in prezent chiar si 500 de lei. Adica pretul final primit fiind de 2.500 de lei!