Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Germanii si cehii spun ca un Mercedes 240D W123 din anii 80 polueaza in realitate mai putin decat o Tesla Model S

Este greu de crezut cum acum in plina era a electrificarii sa vina niste “baieti destepti: din Germania sa demonteze complet mitul masinii electrice ca fiind extrem de benefica mediului inconjurator al al buzunarului proprietarului.

Germanii si cehii au constantat ca un Tesla Model S din 2015 cu peste 1.2 milioane de km se dovedeste mult mai poluant si costisitor decat un banal si antic Mercedes 240D W123 fabricat in anii 70 si anii 80.

poluare masini electrice, costuri masini electrice, pret baterie masina electrica, pret motor electic vw id, autolatest, mentenanta

In primul rand toate masinile Tesla care au multi km la bord ( peste 800.000 km in medie) au avut nevoie de inlocuirea cel putin odata a motorului sau a motoarelor electrice pentru ca acestea se distrug in timp.

Modelul mentionat de germani este un Tesla Model S P85D care in cei peste 1.2 milioane de km a avut nevoie de inlocuirea a doua motoare electrice insa si a trei acumulatori pentru ca nu mai functionau.

Un set de acumulatori de Tesla Model S te costa in medie 20.000 euro si masina a avut nevoie de trei bucati ( 60.000 euro), iar doua motoare electrice au avut un cost real de 21.000 dolari americani, adica in total 42.000 USD sau 37.000 de euro.

poluare masini electrice, costuri masini electrice, pret baterie masina electrica, pret motor electic vw id, autolatest, mentenanta

In total pentru cei 1.2 milioane de km proprietarul a platit suma de 97.000 euro in reparatii.

CAT A POLUAT IN REALITATE ACEA TESLA MODEL S?

Si ca tot am vorbit de costuri, trebuie sa ne intrebam care au fost costurile reale cu recilarea celor trei seturi de acumulatori de Tesla Model S P85D si reciclarea celor doua motoare electrice inlocuite?

Pe langa asta, ne intrebam de asemenea si cine a generat energia electrica utilizata de masina celor de la Tesla in cei peste 1.2 milioane de km, pentru ca in Europa Centrala si de Est un procent de aproxmativ 50% din energie este inca produsa prin arderea de petrol si gaze naturale care emit CO2 cum toti stim!

poluare masini electrice, costuri masini electrice, pret baterie masina electrica, pret motor electic vw id, autolatest, mentenanta

In Romania productia de curent are urmatoarel procente:

25.48% Hidrocarburi – 1787 MW

19.99% Nuclear – 1402 MW

18.95% Hidro – 1329 MW

18.00% Cărbune – 1262 MW

16.55% Eolian – 1161 MW

1.03% Biomasa – 72 MW

0.00% Foto – 0 MW.

Adica 44% din curentul furnizat de Transelectrica este poluant! Hidrocarburile, Carbunele si biomasa POLUEAZA ATMOSFERA!

poluare masini electrice, costuri masini electrice, pret baterie masina electrica, pret motor electic vw id, autolatest, mentenanta

Si vrajeala aia ca are frane regenerative care salveaza placutele nu tine, pentru ca daca te uiti ce preturi are un acumulator de Tesla sau Renault ZOE sau VW ID versus un set de placute de frana la o masina cu propulsie termica, te razgandesti repede!

DE CE O BANALA COBRA DIN ANII 80 BATE TESLA?

Exemplul cel mai bun este cel al unui banal Mercedes W123 dotat cu motorul L4 de 2.4 litri diesel aspirat de 72 CP care atingea 100 de km/h in doar 22 de secunde si care consuma in medie doar 5 litri de motorina la 100 de km parcursi.

Americanul din imagini a parcurs aproape 1.9 milioane de km cu aceeasi masina din 1981 pana in 1999, exemplarul sau avand aceelasi motor si aceeasi transmisie din momentul fabricatiei sale!

Fanii masinilor electrice vor contrazice aceste exemple, insa noi intrebam care sunt costurile reale de utilizare si poluarea reala a masinii electrice daca diesel-ul ala de acum 40 de ani consuma 5 litri si nu a avut nevoie de inlocuirea motorului sau a cutiei in aproape 2 milioane de km.

poluare masini electrice, costuri masini electrice, pret baterie masina electrica, pret motor electic vw id, autolatest, mentenanta

Si da, aici trebuie sa ne uitam la faptul ca masina a avut in mare parte aceelasi tren de rulare, aceelasi grup spate, aceeasi cutie automata 4G Tronic si aceelasi sistem electric.

Daca o Tesla parcurgea aceeasi distanta avea nevoie de 4 motoare electrice si de 6 acumultori noi care necesitau o reciclare costisitoare si costuri reale de mentenanta exorbitante.

Adevarul este ca masinile electrice sunt optime pentru cei care merg 99% in mediul urban pentru ca emsiiile de CO2 la prima vedere sunt zero, insa peste 8 ani cand acumultorul iese din garantie sau cedeaza un motor electric oare unde are mari sanse sa ajunga aceasta masina electrica? Remat Holding? Asta daca o vor vrea si ei pentru ca de obicei pentru o masina electrica proprietarul este taxat extra!

poluare masini electrice, costuri masini electrice, pret baterie masina electrica, pret motor electic vw id, autolatest, mentenanta

In concluzie putem spune ca ambele exemple de fata sunt EXTREME, atat Cobra cu 2 milioane de km cat si Tesla de 1.2 milioane de km, insa realitate este ca o masina electrica are UN TERMEN DE VALABILITATE DE 8 ANI moment in care soferul trebuie sa o vanda pentru ca devine prea costisitoare de reparat, in timp ce o masina conventionala daca este intretinuta corespunzator poate merge 40 de ani fara prbleme si fara costuri extreme de utilizare.

In final nu trebuie sa-l uitam pe grecul care a merg 4.6 milioane de km cu aceelasi motor si aceeasi cutie de viteze cu un Mercedes-Benz 200 D!

poluare masini electrice, costuri masini electrice, pret baterie masina electrica, pret motor electic vw id, autolatest, mentenanta

masini electrice emisii co2, probleme reale masini electrice, cost reciclare acumulator ev, probleme co2 productie masini electrice, costuri emisii co2 masina ev vs benzina

 

s s s

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

3 COMMENTS

  1. Viitorul e praf , cum spunea fiul meu de 8 ani , nui nimic interesant in masinile moderne , nu ai ce sa savurezi la ele……

  2. Deocamdata, Elon Musk a facut ceva paralute de pe urma “naivilor” care si acum se gasesc destui sa se excite cand aud si vad un fel de “electrocar” super luuxos si dotat, socotind pe degete cam cata economie vor face ei calculand numai diferenta de pret intre Kw si litrul de carburant…….
    Trebuie sa recnoastem, ca viata fara “naivi” ar fi “pustiu”…….

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente