Renault este unul dintre producatorii auto din Europa care se afla intr-un COLAPS NECONTROLAT la capitolul vanzari.
Si acest lucru se observa cel mai bine conform datelor de vanzari din ianuarie 2022 ACAROM care arata ca Renault si Nissan impreuna au vandut in luna precedenta doar 34.150 de masini in intreaga Europa, in timp ce Hyundai se mandreste cu vanzarea a peste 76.000 de unitati in aceeasi perioada.
Pana si Ford a vandut mai multe masini noi in 2022 in comparatie cu Renault.
Realitatea este tragica pentru francezii de la Renault care pierd cote din piata in fiecare zi pentru simplul fapt ca nu au reusit sa-si modernizeze gama de masini si gama de motorizari.
DE CE RENAULT NU MAI VINDE MAISNI NOI?
Clio V lansat in 2019 nu este nimic altceva decat un Clio IV facelift, model lansat pe piata in anul 2012, in timp ce gama Megane IV este o masina invechita din toate punctele de vedere pentru ca a fost lansata pe piata in anul 2016. De atunci si pana in prezent au trecut 7 ani si gama de motorizari a ramas in mare parte neschimbata.
Pe piata din Romania cei de la Renault Romania nici macar nu vand gama Twingo atat pe benzina cat si electrica care era singura capabila a avea vanzari reale mari.
Modelele mari precum Espace, Talisman sau Koleos au disparut din gama pentru ca nu mai aveau clienti datorita pretului real de vanzare foarte mare.
La capitolul motorizari lipsa modelelor diesel a reprezentat punctul culminant al decaderii francezilor pe toate pietele, iar acum in 2022 sa reintroduci vechiul 1.5 dCI cu un pret foarte mare este irelevant.
Din pacate in acest an 2022 vom vedea vanzari si mai mici ale masinilor Renault pentru ca electrificarea NU MERGE IN ACEST SEGMENT DE PRET, iar modelele uzuale pe benzina sunt VECHI si extrem de scumpe la achizitie!
Arkana este un esec comercial pe majoritatea pietelor, iar Captur este in realitate singura masina a celor de la Renault care inca reuseste sa-si gaseasca clienti in Europa.
STATISTICI VANZARI 2022:
In ceea ce priveste constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme noi inmatriculate in total Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 206.018 unitati, in scadere cu -3.7%, urmate de grupul STELANTIS cu 156.673 unitati, in scadere cu -12.4%, HYUNDAY cu 84.789 unitati, in crestere cu +35.8% si de Grupul Renault cu 76.712 unitati, in scadere cu -0.9% (din care DACIA: 34.150 unitati, in crestere cu +19.1% fata de ianuarie 2021).
Autoturismele marca Ford au reprezentat in ianuarie 2022 un numar de 38.180 unitati noi inmatriculate,in scadere cu -16.9% fata de ianuarie 2021.