Echipa Autolatest promoveaza de mai bine de un deceniu conversia pe GPL a masinilor pe benzina pentru ca aceasta solutie este optima pentru cei care fac foarte multi km si vor sa plateasca la jumatate.
Din pacate in Romania, inca exista mii de consateni care considera ca masina pe GPL este o rusine! Adica, daca mergi pe gaz este fie ca este SARAC fie ca nu-ti permiti sa-ti cumperi o masina diesel care este la prima vedere la fel de economica.
In realitate aceasta mentalitate retarda a dus la impanzirea Romaniei cu masini diesel cumparate SH din Europa de Vest care au sute de mii de probleme tehnice, motiv pentru care majoritate unitatilor service din Romania sunt “specializate” in DPF off, curatat injecatoare motorina si calibrat rampe de common rail pe motoare care trebuiau de mult sa ajung la Remat Holding!
Exista din fericire si tari care nu tin cont de prostia romanului ca inca considera ca masina pe GPL este pentru saraci, tari precum Italia, Polonia sau Olanda unde sute de mii de soferi cumpara masina noua si doar dupa 10 km ajung intr-un service dedicat si monteaza o instalatie de gaz pentru a reduce cu 50% consumul!
Si asta din prima zi de utilizare!
ACUM IN ROMANIA GAZ-UL COSTA 3.8 LEI IAR BENZINA 8 LEI!
Adica, cei care conduc o masina pe GPL rad pe fata de marea problema nationala cu milioanele de soferi care nu prea mai au bani sa faca nici macar un plin la luna pentru a merge la munca.
Pana si “romanasii” de la Pegas au facut misto de marea batalie de la benzinarie din 10 martie 2022 cand intreaga tara a fost blocata de lantul de benzinarii unguresti MOL! Abia atunci au inteles romanii ca daca platesti 1 leu in plus la un plin de motorina de 60 litri, platesti de fapt cu 60 de lei in plus!
Acum pretul benzinei a ajuns in media nationala la peste 8 lei, iar pretul la GPL a ajuns in unele locurie la 3.9 lei!
CUM SE FACE CALCULUL REAL? GPL-ul DISTRUGE DIESEL-ul!
La un plin de motorina de 60 litri un sofer trebuie sa plateasca de acum suma de 480 lei si poate merge intr-un oras aglomerat cum este Bucurestiul in medie 700 km cu un consum de 8.5 litri de motorina.
De partea cealalta vedem cum un sofer de masina pe GPL plateste pentru cei 60 de litri suma de 228 lei, acesta parcurgand in medie 550 km cu o singura alimentare! De fapt pentru 120 de litri soferul masinii pe GPL scoate din buzunar suma de 456 lei si poate merge fara probleme 1.100 de km in Bucuresti!
Adica, merge cu 400 de km in plus fata de masina diesel, insa fara avea problemele clasice cu turbina ( 1.000 euro), EGR-ul, injectoarele, DPF-ul etc!
Asa ca, vechile glume cu sarakiile care merg pe GPL nu prea mai functioneaza in acest climat economic, iar pretul la motorina si benzina are mari sanse sa creasca chiar si la 10 lei/litru fara ca cineva sa-l poata controla din Romania!