Piata auto din UE incepe sa se schimbe pentru ca producatorii auto din China nu se mai vor axa pe masinile electrice BEV pentru ca au taxe prea mari in UE, raspunsul lot fiind vanzarea de masini PHEV de ultima generatie.
Astfel, cei trei mari din China BYD Co Ltd, Chery Automobile Co Ltd, SAIC Motor Corp Ltd au inceput sa aduca in UE cele mai bune masini PHEV din China, masini care din pacate nu au concurenti in Europa sau chiar Japonia pentru ca sunt mult mai avansate tehnologice.
Sistemele PHEV ale celor de la BYD, SAIC, Chery sau Geely sunt de fapt masini electrice cu motoare pe benzina care range extender, adica motoarele termice ajuta doar la incarcarea acumulatorului pentru a avea o autonomie de peste 2.000 de km.
In prezent in Romania doar MG EHS si Leapmotor C10 REEV sunt singurele masini PHEV cu range extender, testele noastre aratand faptul ca acestea au un consum real mult mai bun decat cel al masinilor Hybrid si PHEV clasice fie ca sunt produse in Europa sau Japonia.
In prezent BYD plătește un tarif de 27% pentru BEV-urile pe care le vinde în UE și 10% pentru PHEV-uri.
Aceasta înseamnă că trebuie să plătească 10.257 de euro (11.656 de dolari) pentru fiecare Atto 3 BEV pe care îl vinde în Germania, conform raportului, iar pentru Seal U PHEV REX plătește suma de 3.999 de euro.