Mercede SLK prima generatie a implinit in aceste zile venerabila varsta de 25 ani din momntul lansarii sale pe piata din Europa.
Vedeta lui Mercedes a fost un raspuns dat celor de la BMW insa si celor de la Audi care pregateau Z3 si TT.
Diferenta dintre cele trei este ca Mercedes-Benz SLK-Class R170 a fost singurul cu adevarat elaborat sa fie o masina premium, respectiv BMW Z3 nu era decat un E36 cu punte spate de E30, iar Audi TT nu era decat un banal VW Golf 4 cu o noua infatisare.
Mercedes-Benz SLK-Class R170 avea o platforma tehnica de W202 insa suspensia era amplu modificata pentru a da un comportament rutiera de top masinii, iar acoperisul escamotabil din tabla era echipare standard pe toate modeleel SLK.
Cele mai bune motoare ca fiabilitate au fost cele gasite pe SLK200 pentru ca era vorba de un clasic doi litri aspirat de 134 CP, insa si motorul M112 montat pe SLK320 care avea 6 cilindri si 215 CP.
La capitolul transmisie singura solutie eleganta era cutia automata cu 5 trepte 5G Tronic 722 care se regasea si pe modelele Clasa S W140.
Din pacate exemplarele Mercedes-Benz SLK-Class R170 aflate intr-o stare tehnica buna sunt din ce in ce mai rare si de ce nu, din ce in ce mai scumpe!