Chiar si asa, cand toata lumea stie ca un motor turbo este in prezent mult mai performant decat unul aspirat aproape nimenea nu stie care este de fapt cel mai bun motor turbo din istorie.
Multi o sa vina sa ne zica ca este cel produs de catre Porsche pe modelul 911 Turbo sau ca Bugatti avea un V12 cu patru turbine pe faimosul EB 110, insa realitatea este ca cel mai bun motor turbo este unul produs de catre Ferrari.
Acesta avea sa fie montat exclusiv pe modelul F40, ultima masina realizata de catre Enzo Ferrari inainte de moartea sa.
Motorul in cauza se numeste Tipo F120A si este de fapt un V8 la 90 de grade care are o cilindree de 2936 cmc care este supraalimentat cu doua turbosuflante japoneze IHI de mari dimensiuni.
Conform celor de la Ferrari acest motor avea un lag serios, insa acesta era irelevant pentru ca masina putea sa fie condusa in acest fel si elegant pe sosele.
Puterea maxima dezvoltata de acest V8 TwinTurbo era de 478 CP la 7.000 rpm, iar momentul motor era de 577 Nm incepand cu o turatie de 4.000 rpm.
Micutul F40 ajungea la 100 de km/h in doar 3.8 secunde si la 160 de km/h in doar 7.8 secunde, in timp ce viteza maxima anuntata era de 324 km/h.
Acesta este fara doar si poate cel mai bun motor turbo din istorie!