Autolatest recomanda pentru pregatirea unui concediu in Europa utilizarea unui automobil spatios si care trebuie sa fie echipat cu un motor diesel economic.
Aici este vorba de un sfat normal pentru romanul de rand, respectiv pentru a avea un concediu placut trebuie neaparat sa conduci o masina diesel economica, adica o masina care sa afiseze un consum mic la viteze de autostrada.
Cei care se gandesc la un doi litri diesel de 170-200 CP trebuie sa stie ca economia realizata de aceste motoare este relativ mica in comparatie cu un motor pe benzina de aceeasi putere pentru ca atunci cand rulezi in regim de autostrada cea mai buna solutie este diesel-ul mic.
MASINA ELECTRICA NU ESTE RECOMANDA IN CONCEDII!
Si asta o spunem chiar noi dupa ce am condus 4.000 de km la bordul unui diesel de cilindree mica cu un consum incredibil de mic.
O electrica (si aici putem sa luam in calcul si Tesla) necesita o planificare exacta a opririlor, si cand te duci in concediu si vezi pe la Nadlac ca mai trebuie sa conduci 1.500 de km pana la destinatie nu prea te bucuri ca vei stationa prin statiile de incarcare in plus 3 ore.
Da, este important sa ajungi cat mai repede in concediu pentru a petrece cat mai mult timp a plaja, nu prin statii de incarcare jegoase sau cine stie prin ce oras pe care cu un diesel nici macar nu aveai de gand sa-l vizitezi.
Cu un diesel de cilindree mica poti parcurge lejer 1.000 de km in regim de autostrada cu un plin si cu o viteza de 130 km/h, insa cu o electrica la cele 8 ore se mai aduga in medie inca trei pentru incarcare bateriei.
DIESELUL ESTE CEL MAI IEFTIN!
Alimentare unui diesel cu rezervor de 50 litri te costa in Europa Centrala si de Est in medie 65 de euro ( pret mediu de 1.3 euro), adica 320 lei, in timp ce incarcarea unei baterii de 70 kwh la fiecare 350 km pe autostrada te costa de fiecare data 49 de euro ( 0.7-1.0 euro 1 kwh pe autostrada!), adica pentru 1.000 de km scoti din buzunar in medie 140 euro sau 691 lei fara a mai pune cele trei ore pierdute la incarcare.
Cei care se gandesc sa mearga cu o masina pe GPL trebuie sa tina cont de autonomia redusa (butelii cu capacitatea mica) si pretul de aproximativ 1 euro al gazului in Europa de Vest.
Aici nu luam in calcul Bulgaria, unde un litru de GPL ajunge sa te coste doar 2.3 lei sau 0.47 euro!
CARE SUNT CELE MAI ECONOMICE MOTORE DIESEL PE AUTOSTRADA?
In primul rand trebuie sa-l amintim pe clasicul si incredibil de economicul 1.5 dCi in versiunile de putere de 85-115 CP, motor care ramane un performer la capitolul economie reala. Fratele 1.6 dCI de 130 CP este mai rafinat, insa consuma mai mult decat un 1.5 dCI indiferent de situatia din trafic.
Pe locul secund se afla italianul 1.3 Multijet de 95 CP, motor care rivalizeaza cu 1.5 dCI la consum insa este mult mai placut de condus atat in oras cat si pe autostrada.
Locul trei este ocupat de doua motoare arhicunoscute de romani, celebrul 1.6 BlueHDI/1.6 TDCI in versiunile de puteri medii care echipeaza modele de clasa mica si compacta precum Peugeot 208 sau 308/Ford Fiesta sau Focus.
Un performer despre care romanii stiu putin este motorul Honda 1.6 i-DTEC de 120 CP care in testele noastre a consuma chiar si 2.9 litri de motorina la 100 de km.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Haide, motorul diesel de la honda chiar nu este reușit. O fi el bun pe autostrada, dar în oraș își dă repede duhul și te trimite în service
Cu golf 5 1.6 mpi merg cu un plin 500-550 km în București și 800km în afara. Prefer un pic mai mult sa dau la benzina sa am motor silențios
Corect!
Plus ca nu sunt probleme cu injectoare scumpe, EGR, turbo etc!
Motorul aspirat pe benzina este cel mai fiabil indiferent ce spun unii.
Am un renault megane 3 . 2013. 1.5 dci 110ch cu un plin am facut 1100km in France. Este un super motor si se apropie de 300mii km. Motor original al masini.
Si eu am doua 1,5dCi unul de 106 CP cu 290.000 km si merge de ripe cu un consum de 4,5 l -5,1 l pe un megane 2 hachback si un 1,5 dCi de 90 CP pe un Megane 4 sedan cu 73.000 km cu un consum mixt de 5,1 litri.
Golf 4 din 2002. Motor 1.9 tdi. 130 cai din fabrica și 170 cai din calculator schimbat fac 1000 km cu un plin pe Europa. Am mașina aceasta de 9 ani și încă nu mă despart de ea… O fi bine? O fi rău?
Dar cand 1 l costa 9 lei, sau mai mult tot diselul e cel mai bun????
Ca s a stabilizat pretul pe la.6.5 lei acu e bun :))))
Eu am 1 spring, consum economic, adica – zero
Am avut și Megane și Duster și confirm supremația lui 1.5dci din toate punctele de vedere.Motoarele diesel au fost încurajate tocmai pt că au consum mic și deci prin asta se reduce și poluarea dar sunt cel puțin doi factori importanți pt care se renunță :ultimele descoperiri in materie de poluare cu pulberi fine cancerigene(e normal ,pt ca și laboratoarele și știința avansează) SI revenirea în forță a benzinarelor ,cu turbo mic,de mic litraj…Prețul combustibilului e tot pe acolo și au consum mic.Am acum un Sandero Stepway si când fac plinul arata peste 900km autonomia.Daca as merge cu butonul Eco prin oraș și mai frumos pe afara(fara sa urc dealurile in forță,cu viteza prin ieșirile de weekend,etc) as atinge sigur mia.Daca era o mașină mai mica,precum Springul ,cu motorul asta 1L tce ,sigur băteam orice diesel inclusiv în materie de sprint și tracțiune.Vedem cu fiabilitatea in timp dar din câte știu eu e frate cu 1.3tce și sunt concepute împreună cu Mercedes(tehnologie comuna,fabrica comuna).Așa că nu mai încurajați dieselul…Știu că nu putem inca sa renunțăm mereu la diesel pt când tractam rulote,la utilajele agricole și camioane dar macar noi ăștia cu mașini mici dar multe sa fim măcar puțin mai ecologici.Eu am și un Spring și asta va fi viitorul,daca nu e prea târziu deja…Au apărut ,dar nu în serie ce-i drept,baterii cu autonomie de 1000km și încărcare rapidă.Stiu că o să spuneți de preț dar și Dacia 1300 costa 40 de salarii(a 2000 lei bucata,înainte de lovirutie) și era cam un cazan pe roti fata de mașinile de azi (și mai așteptai și cativa ani sa-ti vina randul) așa că…o electrica de 30.000€ azi când salariile apropie mia ,nu e enorm !
Numai că pe atunci din cei 2000 de lei/lună puteai pune deoparte cel puțin 1000, deoarece totul era ieftin: mâncare, cazare, taxe comune, etc
Acum din 1000 euro de abia mai pui deoparte 100. Așa că avantaj Dacia 1310.
Apropo: încă mai dețin una, are peste 280 000 km la bord, am bătut cu ea țara în lung și lat, concedii la noi și în Ungaria … Nu m-am stresat niciodată cu autonomia, nici cu alte probleme. Iar costurile de întreținere pe durata de exploatare de până acum nu cred că depășesc costul unui set nou de baterii pe Spring.
Ce vreau să subliniez nu este că Dacia 1310 e mai grozavă că Springul, ci faptul că electrificarea forțată impusă de UE este un jaf la drumul mare din punct de vedere al prețurilor. Tot de prin articolele de aici am citit că Springul se vinde în China cu 5-6000 de dolari, iar la noi cu cca 20000 euro La Vw electric e aceeași discrepanță de preț. Noi, europenii, iar suntem luați de fraieri.
Așa că, deocamdată, rămân la Dacia 1310