Masina din acest test este binecunoscutul BMW Seria 8, seria caroserie E31.
Aceasta sportiva cruiser a fost produsa incepand cu anul 1989 si a incetat sa existe exact peste un deceniu. In acei 10 ani modelul Seria 8 a repezentat cea mai avansata masina din punct de vedere tehnologic a Europei. Pur si simplu cand BMW a decis montarea celor mai inovative sisteme electronice la bord, aceasta a arata lumii ca peste 380 de CP pot sa fie struniti chiar si o domnisoara.
Prima generatie de ESP purta numele de ASC si era dezvoltata de germanii de la Teves. Fata de un ESP normal din 2011 acesta functiona eficient doar pana la 100 de km/h, iar cand intervenea avea prostul obicei de a taia gazul in cele mai ciudate situatii. Evident ca fanii adevarati aveau posibilitatea sa decupleze acest sistem, moment cand intreaga experienta BMW in producerea de masini sportive avea sa-si faca prezenta. Un exemplar 850CSI avea o viteza maxima de aproximativ 300 de km/h, iar stabilitatea la aceste viteze era demna de orice concurent Porsche sau Ferrari.
MOTORIZARI
Putina lume stie ca de fapt primul motor care a echipat un E31 a fost un trei litri de 230 CP, motor care nu este recomandat datorita performantelor mediocre. Urmatorul pas a fost motorul V8 de 4.4 litri care a echipat modelel 840i si 840CIA, propulsor care a demonstrat o fiabilitate desavarsit si un consum mediu extrem de mic. Conform posesorilor un asemenea exemplar consuma in medie 16-18 litri in oras si aproximativ 10-12 litri in conditiile utilizarii masinii pe autostrada.
Cele mai vandute masini Seria 8 au fost evident cele echipate cu motorul V12 de 5.3 litri si versiunea sa mai sportiva CSI de 5.6 litri. Toate motorizarile lui E31 au benefeciat de o distributie pe lant si permiteau utilizarea unei benzine de minim 91. Asadar consumul mediu relativ mare a fost compensat de folosirea celei mai ieftine benzine de pe piata.
RECOMANDARI
In acest moment in Romania datorita taxelor de prima inmatriculare exorbitante recomandam achitionarea unui model BMW 840i care ofera cel mai bun raport CP/Performante/consum al gamei. De asemenea motorul a mai fost utilizat si pe modelele Seria 5 si 7, respectiv piata de componente este mult mai variata.
PRO
BMW-ul cu cea mai buna imagine din ultimii 20 de ani, spatiu interior pentru 4 persoane, portbagaj mare, tren de rulare rezistent, motorizari foarte puternice si relativ economice, masina icon in istoria BMW, in orice situatie un Seria 8 este mai impunator decat un Mercedes sau Porsche datorita exclusivitatii sale.
CONTRA
Taxare excesiva in Romania, pretul componenteleor noi foarte mari ( un amortizor aprox 1.000 euro), vizibilitate precara.