Twingo ca icon a industriei auto
In urma cu mai bine de doua decenii regia franceza Renault a lansat in premiera in Europa noul Twingo. O masina ciudata pentru acele vremuri care avea sa demonsteze tuturor ca francezii sunt pionieri ai industriei auto (vezi Scenic si Espace).
In comparatie cu ceea ce oferea concurenta Twingo I era o masina atipica segmentului mic deoarece implementa in premiera mondiala curentul mini MPV.
Revolutia Twingo I la capitolul caroserie
Daca VW oferea pe atunci un Polo de mici dimensiuni sau PSA oferea un Peugeot 106 extrem de mic, noul Twingo I aducea clientilor din acest segment singura optiune viabila de masina citadina care era capabila sa ofere patru locuri comfortabile. Reteta succesului lui Twingo s-a datorat caroseriei revolutionare care aducea mai mult ca un mini MPV si care a fost conceputa in jurul habitacului.
Pentru a avea spatiu suficient si pentru pasagerii din spate Renault a realizat o caroseri in doua volume inalta si a implementa in premiera mondiala bancheta spate culisanta.
Astfel, daca doreai sa benefeciezei de un portbagaj mare nu trebuie decat sa culisezi in fata bacheta spate pentru a dubla volumul portbagajului. Daca doreai sa mergi cu inca trei prieteni pe o distanta mai mare nu trebuia decat sa culiesezi in spate bancheta spate moment cand spatiul pentru genunchii celor din spate nu mai avea de suferit.
Twingo II Facelift in Romania
In aceste momente pentru Renault este oarecum dificil a promova aceasta a doua generatie deoarece in Romania nu exista cultura Twingo gasita in Europa de Vest. De vina este bineinteles lipsa lui Twingo I din oferta Renault pana acum ceva vreme, detaliu care anunta aceasta a doua generatie drept o masina complet noua pentru clientul roman.
Chiar si asa, este datorita noastra a prezenta cum se cuvine acest Twingo II si nu putem sa trecem cu vederea faptul ca in ciuda abandonarii conceptului mini MPV masina este una dintre cele mai spatioas din segment. De vina este forma caroserie care benefeciaza de o inaltime mare si de o habitabilitate best in class.
Pasagerii din spate nu mai au la dispozitie o bancheta culisanta ci doua scaune individuale care se misca asemenea predecesorului sau pentru a creste spatiul pentru pasgerii din spate.
Cea mai mare evolutie a habitacului se observa clar in partea frontala unde Renault ofera o plansa de bord avansata si sculptata pentru a permite o pozitie la volan cat mai comfortabila. Aceasta aduce multe elemnte de la fratiorul Modus si multe sistem electronice precum aerul conditionat automat de la vechea gama Megane.
Motorizare
Cea mai mare surpriza a noului Twingo se regaseste sub capota respectiv motorul pe benzina de 1.2 litri cu o singura axa cu came si 16 supape care dezvolta o putere maxima de 75 CP.
Acest motor pe noul Twingo face minuni la capitolul manevrabilitate si raspuns in mediul urban. Masina se conduce extrem de facil si datorita transmisie manuale cu 5 rapoarte care are o timonerie mult mai bine gandita.
La capitolul consum de benzina noul Twingo este o “ciudatenie” a segmentului deoarece dispune de 4 cilindri si consuma in medie cu pana la 2 litri mai putin decat masinile concurente. In mediul urban Twingi 1.2 16V consuma undeva in jurul valorii de 6.5-7 litri, iar cand se iese in afara orasului consumul scade pana in jurul valorii de 4.5 litri pentru fiecare 100 de km.
Astfel, cu un plin de 40 litri masina este capabila sa parcurga peste 800 de km in conditiile parcurgerii soselele europene din Romania intr-ul stil calm.
Pret
Aceasta discutie porneste de la suma de 6.100 TVA inclus si programul Rabla. Daca gasiti o masina din acest segment importata cu echipamentul gasit pe acest Twingo sa ne spuneti si noua! Nota noastra la raportul performante-consum si pret de achizitie se apropie de maxim.
PRO
Masina tinereasca intr-un segment auto relativ conservator, motor pe benzina puternic si extrem de economic, cutie de viteze exemplar sincronizata cu motorul pe benzina, spatiu interior mare, calitate de fabricatie foarte buna, pret de achizitie incredibil de mic
CONTRA
Dotarile interesante sunt optionale, trenul de rulare se vede usor depasit cand se ruleaza in mediul extra urban, lipsa imagine de marca in Romania (in afara de posesorii de Twingo I)