Cel mai vandut automobil marca Toyota este fara doar si poate Corolla. Tinand cont de acest fapt am decis ca modelul testat in aceasta saptamana sa fie noua Corolla.
Versiune sedan a fost aleasa datrita faptului ca romanii sunt mai consumatori de berline compacte in trei volume. Trebuie doar sa ne amintim de banalul Daewoo Cielo din urma cu mai bine de 10 ani, masina care a devenit un simbol al Romaniei.
Pe atunci coreeana reprezenta oferta de top pentru cumparatorul roman din patura medie a societatii. Aceelasi comparator a evoluat, si in prezent este un mare fan al marcii Renault si aici ne referim la Megane Sedan. Pretul bun si dotarile suficiente au facut si din aceasta masina un best-seller.
Marea provocare a pietei este in prezent aceasta noua Corolla Sedan, o berlina spatioasa care este inzestrata cu o sigla de mare efect, Toyota. Aceasta se traduce prin fiabilitate si performante de top. Masina din acest test-drive este versiunea de top a modelului Corolla, respectiv cea echipata cu motorul D-4D de doi litri.
Noua Toyota Corolla Sedan primeste un motor de generatie veche 1.6 MPI de 132 CP
MOTOR
Acest propulsor si-a facut apritia in gama japonezilor cu aproape 10 ani in urma sub capota primei generatii de Avensis, si dezvolta pe atunci o putere maxima de 90 CP. Nu a fost rau, insa concurenta germana a iesit invingatoare.
Motoarele TDI si DTI fiind cu mult superioare atunci celor de la Toyota. Varianta care echipeaza Corolla este in schimb o alta generatie a aceluiasi motor, acesta fiind echipat cu ultimele tehnologii ale industriei auto. Injectie directa pe motorina si sistemul de alimentare cu rampa comuna de tipul Common-Rail, fac ca acest motor de doi litri sa dezvolte o putere maxima de 126 CP.
Momentul motor de 300 Nm este bun, insa este disponibil abia incepand cu o turatie de 2.000 rpm. Aceasta se traduce printr-o turare a motorului pentru a intra eficient in functiune turbina.
Din nou motoarele concurentei sunt mai bune si aici ne referim la eternul 1.9 TDI care este montat pe Volkswagen Jetta sau 1.9 dCI pe Renault Megane. Chiar si asa acest motor face o figura buna in colaborare cu transmisia manuala cu 6 rapoarte.
CAROSERIE
La acest capitol noua Corolla exceleaza prin simplu fapt ca masina este foarte incapatoare. Este foarte usor sa-ti gasesti locul la volan, scaunul reglabil pe inaltime fiind un element obligatoriu. Scaunele sunt bine profilate insa nu ofera o sustinere laterala foarte buna. Cuvantul cheie al interiorului este confort. Aproape toate componenetele plansei de bord sau cele intalnite pe fetele de usi sunt ergonomice si fac din petrecerea timpului la bord o placere.
Pe bancheta din spate se sta comod chiar daca cei din fata sunt mai inalti. O alta caracteristica foarte bine primita a banchetei este cotiera centrala rabatabila, cotiera care are intergrate doua cup-hodere pentru bauturi. Portbagajul este foarte incapator chiar si pentru cele mai voluminoase bagaje. Bancheta este fractionabila 2/3 si mareste capacitatea de incarcare a masinii.
Corolla din test a fost echipata cu sistemul fara cheie Smart Entry. Acesta este foarte bun datorita faptului ca nu mai trebuie introdus nici un card in plansa de bord pentru a porni motorul.
Pentru a da viata celor 126 de CP de sub capota trebuie sa fie apasat abreiajul. Doar atunci LED-ul de pe butonul de start-stop se face verde. La inceput acesta a fost un procedeu mai complicat deoarece pedala de ambreiaj trebuie apasata maxim. Daca se apasa doar 98 % din cursa, LED-ul nu se face verde si nu se poate pleca. Deci apasati cu toata forta.
CONCLUZIE
Toyota Corolla 2.0 D-4D este o masina buna atat din punct de vedere al raportului pret-performante, insa daca luam in calcul si raportul pret-calitate lucrurile se schimba si balanta tinde spre modelele concurentei.
Corolla 2.0 D-4D este comercializata cu un pret cu toate taxele de 20.975 euro, insa pentru varianta pe benzina de 1.6 litri VVT-i pretul cu toate taxele incepe de la 16.957 euro. Un exemplu de concurent este Nissan Tiida care in varianta de echipare Tekna 1.5 dCi (105 CP) este oferita cam la aceelasi pret cu cel al Corollei, insa motorul D-4D este cu mult superior.
Comportamentul rutier este sobru asemenea unei masini europene, iar sistemul de franare este de asemenea in top. Singurul lucru pe care nu l-am agreat au fost materialele plastice ale interiorului, materiale, care in ciuda faptului ca sunt foarte rezistente in timp, nu se ridica la nivelul celor intalnite in modelele germane.
Cu siguranta prin aceast sedan Toyota nu doreste sa detorneze modele de succes ale concurentei europene insa, noua generatie a compactei Corolla este cu adevarat o optiune viabila la acestea.