Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

To be or not to be! Ssangyong Rodius/ 2.000 km cu noul Rodius 2.7 Diesel Mercedes automata 5G Tronic 2005

Problema se numeste Ssangyong Rodius si este primul monovolum de mari dimensiuni care inbina cu succes atat versatilitatea unui MPV dar si capacitatea de a face incursiuni in off-road datorita transmisiei integrale.

Ce au facut inginerii de la Ssangyong a fost sa transforme un MPV mare intr-un tot teren capabil sa acces chiar si acolo unde au acces cele mai performante SUV-uri.

Daca in acest moment cineva ar dori sa achizitoneze un automobil cu 7 locuri care sa aibe aptitudini off-road, in afara de acest Rodius mai exista doar varianta unui van Mercedes Sprinter 4×4, dubita care pana la urma face parte din segmentul de autilitare de 3,5 tone.

test drive Ssangyong Rodius 2.7 Diesel Mercedes 5G Tronic 2005, drive test, consum, pret, cutie mercedes, autolatest, testeauto 2005

Pentru a beneficia de un randament superior din punct de vedere al performantelor dar si a fiabilitatii, Ssangzong a montat un motor diesel XDI de ultima generatie de origine Mercedes. Acest agregat este cuplat pentru o mai buna eficienta la o cutie de viteze automata cu cinci rapoarte de asemenea tot de origine Mercedes.

Cutia de transfer este aceeasi ca si la modelul de teren Rexton, silentiozitatea si eficienta acesteia fiind probata deja pe modelele existente.

MOTOR

Motorul are cinci cilindrii in linie iar puterea maxima este de 2,7 litri. Puterea de 165 de CP este dezvoltata la o turatie de 4000 de rpm, iar cuplul motor de 345 de Nm este disponibil incepand de la o turatie de 1800 de rpm.

test drive Ssangyong Rodius 2.7 Diesel Mercedes 5G Tronic 2005, drive test, consum, pret, cutie mercedes, autolatest, testeauto 2005

Cutia de viteze automata (optional) schimba vitezele foarte lin, element care arata si mai mult intentia constructorului de a realiza un MPV deosebit de comfortabil.

Rodius, in ciuda faptului ca are o greutate maxima la gol de peste 2,2 tone, are un consum de motorina acceptabil de aproximativ 8,8 litri atunci cind se parcurg trasee interurbane si de aproximativ 12 litri in oras. Multa lume s-ar mira la aceste cifre insa nu trebuie uitata greutatea foarte mare si transmisia automata a monstrului sud coreean.

De asemena daca privim impunatorul MPV de afara prima impresie pe care ne-o creaza este aceea ca odata porniti la drum, coreeana va avea o manevrabilitate asemanatoare autobuzelor RATB Rocar.

test drive Ssangyong Rodius 2.7 Diesel Mercedes 5G Tronic 2005, drive test, consum, pret, cutie mercedes, autolatest, testeauto 2005

Nimic mai eronat, Rodius este dotat cu suspensie multilink pe puntea spate iar cea fata este de tipul brat dublu. Acest fapt se traduce printr-un comportament asemanator automobilelor normale, singura problema care ar putea interveni este aceeea ca nu trebuie uitat gabaritul mare.

Varianta testata cu transmisie integrala are garda la sol chiar mai mare decat a SUV-ului Rexton, performantele masinii pe drumurile forestiere fiind asmenatoare cu a tot terenurilor veritabile.

Si in acest caz nu trebuie uitat faptul ca ampatamentul de trei metri poate pune in dificultate o asemenea incursiune in salbaticie pe drumuri foarte accidentate.

COMFORT

In interior totul este exemplar conceput, cei sapte pasageri fiind rasfatati cu un comfort la cel mai inalt nivel. Scaunele de pe randul al doilea se pot intoarce cu 180 de grade spre pasagerii de pe bancheta din spate. Astfel Rodius se transforma intr-un birou pe patru roti, pasagerii din spate putand improviza in cele mai bune conditii un business meeting.

test drive Ssangyong Rodius 2.7 Diesel Mercedes 5G Tronic 2005, drive test, consum, pret, cutie mercedes, autolatest, testeauto 2005

Ca dotari interioare sunt favorizati de asemenea pasagerii, sistemul de climatizare electronic care face fata fara probleme chiar si in cele mai calduroase zile impreuna cu sistemul audio cu CD Player si magazia de CD-uri.

Ssangyong Rodius este o masina care a fost conceputa din interior spre exterior, elementul cel mai important avut in vedere fiind comfortul pasagerilor. Datorita acestei abordari oarecum ciudate designul exterior a avut de suferit usor.

Rodius conform producatorului are la exterior linia unui yaht de lux, ceea ce si este la interior, insa partea posterioara nu se integreaza prea fericit liniei din fata.

test drive Ssangyong Rodius 2.7 Diesel Mercedes 5G Tronic 2005, drive test, consum, pret, cutie mercedes, autolatest, testeauto 2005

COSTURI

Pretul de achizitie este de asemenea un atuu al coreeanului, cei 19.900 de euro fiind una dintre atractiile Rodius-ului.

In incheiere despre acest Rodius putem spune ca este o masina care daca la prima vedere in mare parte displace, insa aceasta ajunge saa impresioneze in sensul bun al cuvantului dupa ce se parcurg cateva sute de km la bord.

test drive Ssangyong Rodius 2.7 Diesel Mercedes 5G Tronic 2005, drive test, consum, pret, cutie mercedes, autolatest, testeauto 2005

Sentimentul primei intalniri dispare total in momentul cand se realizeaza cat de comfortabil este la condus si nu in ultimul rand cat de ergonomica este plansa de bord.

Si pentru a intregi aceasta concluzie pozitiva trebuie sa amintim ca pe aceste distante mari te pot acompania fara nici un efort sau discomfort si inca sase prieteni.

test drive Ssangyong Rodius 2.7 Diesel Mercedes 5G Tronic 2005, drive test, consum, pret, cutie mercedes, autolatest, testeauto 2005

25 Octombrie 2005

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente