Teste Drive in premiera nationala cu noul KIA Ceed Best 2020! Motor 1.0 T-GDI de 120 CP si cutie manuala

Articole Interesante

Tinand cont de acest detaliu, putem sa fim acuzati ca suntem subiectivi, insa de fiecare data cand a venit timpul unui test drive pe Autolatest, am ramas obiectivi indiferent de situatii.


Acum avem placerea de a testa “cea mai cheala” versiune a modelului KIA Ceed, o compacta extrem de indragita de catre toti soferii din Romania care au avut ocazia sa mearga cu una, indiferent de generatie.

De fapt, cand vorbim de KIA Ceed, vorbim de cel mai mare inamic al lui VW Golf, Opel Astra, Renault Megane sau Peugeot 308, respectiv de singura masina vanduta in Europa care se ridica la nivelul tehnologic al unui Golf 8, insa este vanduta cu un pret la nivelul unui Megane construit in Turcia.

Si in plus, orice Ceed are 7 ani garantie, deci comparatia cu masinile frantuzesti si germane poate sa inceteze chiar inainte de a incepe cu adevarat!

DE CE KIA CEED BEST SI NU ALTCEVA?

In primul rand putem spune ca noi, in 2008, am cumparat tot de la KIA Romauto un Ceed Best prima generatie 1.4 MPI de 109 CP, pentru simplul fapt ca avea toate dotarile necesare standard ( aer conditionat, cd player, geamuri electrice automate, USB si motor cu distributie pe lant), totul la un pret real de achizitie de aproape 12.000 euro cu toate taxele incluse.

De atunci si pana acum, masina a parcurs putini km, insa valoarea sa de revanzare a ramas constanta daca nu chiar a crescut in comparatie cu un Ceed tot din 2008 care este diesel si cu foarte multi km la bord!

Acum ne punem in aceeasi situatie si vedem ca cei de la KIA Romania vand un Ceed 2020 cu un pret de achizitie relativ modic in comparatie cu oferta germanilor de la VW si Opel, si noul Ceed ofera, din fericire, mult mai multe decat pana acum.


Asadar, ne uitam pe lista de preturi de la KIA si vedem cum noul Ceed 1.0 T-GDI Best se vinde in Romania cu un pret de achizitie de 15.251 euro, din care mai scadem 1.350 euro Rabla 2020 si ajungem la un pret final de 13.911 euro. Si de aici mai putem incerca o negociere cu dealerul KIA si vom ajunge cu siguranta la un pret real de vanzare de aproximativ 13.500 euro.

Ei bine, pentru aceasta suma de 13.500 euro primim o compacta cu 7 ani garantie sau 150.000 de km si un motor pe benzina de 120 CP plus multe dotari standard care trebuiesc platite la concurenta sa directa, fie ca este din Germania sau Franta.

CE ALEGEM: CEED BEST VS DACIA LOGAN 0.9 TCE PRESTIGE?

La aceasta intrebare, cu siguranta fanii Dacia nu vor sa raspunda, pentru ca un Logan Prestige cu motorizarea de 899 cmc si 90 CP TCe ajunge sa fie vandut cu toate dotarile optionale la un pret de 13.000 euro.

Ei bine, fanii KIA vor spune ca in ciuda faptului ca noul Ceed Best nu are un pachet de echipamente precum Logan-ul intr-o echipare de top, ofera un motor cu 30 CP mai puternic si o cutie de viteze manuala cu 6 trepte mult mai exacta.

De asemenea, KIA are o punte spate multilink care ofera o stabilitate de top masinii in viraje, in timp ce Logan nu are decat o punte spate rigida buna in afara soselei, insa care nu prezinta note maxime la siguranta rutiera.

 

In plus, KIA are in Romania celebra garantie de 7 ani Bumper to Bumper. Adica, un client daca nu face multi km anual, inca poate avea acest Ceed garantat, chiar si in anul 2027.

Concluzia unei asemenea comparatii este una greu de digerat de catre fanii Dacia, care nu trebuie sa uite ca modelul Logan concureaza de fapt cu KIA Rio, de clasa mica, nu cu un Ceed de clasa compacta, direct competitor cu Renault Megane Hatch construit in Franta!


Dotarile standard ale unui Ceed Best includ si urmatoarele: 

Sistem de asistare mentinere banda de rulare (LKA – Asistenta mentinere banda/LANE KEEPING ASSIST),  Sistem de monitorizare si avertizare atentie sofer (DAA – Avertizare atentie sofer/DRIVER ATTENTION ALERT), Sistem de asistare evitare coliziune frontala cu automobilul din fata (FCA – Asistenta evitare coliziune fata/FORWARD COLLISION-AVOIDANCE ASSIST), Sistem de asistenta faza lunga (HBA – Asistenta faza lunga/HIGH BEAM ASSIST) si Discuri de frana (spate).

CUM SE COMPORTA NOUL CEED BEST 2020?


La acest capitol putem spune ca, in ciuda pretului de baza, KIA a dorit ca masina sa benefecieze de acelasi tren de rulare cu cel al modelelor de top, cu puteri mai mari de 140 CP si transmisii secventiale.

Adica, masina are o suspensie extrem de confortabila pe denivelarile scurte, insa ofera si un dinamism mult mai accentuat cand este comparat cu un Golf 7 de baza sau un Opel Astra K 2020.

KIA a reusit sa faca un compromis fericit cu suspensia lui Ceed Best, poate si pentru ca motorul 1.0 T-GDI are o greutate la gol mult mai mica decat cea a vechiului 1.4 MPI de 100 CP.

CONSUM DE BENZINA CEED BEST 2020


In cei peste 500 de km realizati la bordul masinii, am observat ca avem un consum mediu extrem de mic, chiar si cand facem o comparatie cu un Stonic cu aceeasi motorizare testata de noi AICI.

Asemenea primei generatii, daca mergi cu masina intr-un stil de condus calm, fara urme de sportivitate, vei avea un consum intr-un oras precum Bucurestiul de 8.5-9 litri pentru fiecare 100 de km. Respectiv mai putin, comparat cu aceeasi masina, insa cu motorul clasic de 100 CP MPI care nu se mai produce in Europa.

In afara orasului, consumul mediu este unul normal pentru o masina de clasa compacta, de 6.5-7 liti pentru fiecare 100 de km parcursi intr-un regim de drum express sau autostrada.

Singurul moment cand T-GDI ul de 120 CP consuma este atunci cand vrem ca acesata sa fie sportiv, lucru imposibil de cerut unei motorizari de baza care are doar trei cilindri in linie turbo.

CONCLUZIILE AUTOLATEST


Inca din primii km am observat ca masina are un comportament admirabil pe soselele din Romania, in ciuda unei motorizari atat de mici. De fapt, KIA Romania a decis sa nu aduca versiunea 1.0 T-GDI de 100 CP pe Ceed, pentru ca atunci chiar avea din start o masina submotorizata.

Noi am realizat depasiri fara probleme cu aceasta versiune de 120 CP si putem spune, fara doar si poate, ca acum acest Ceed Best 2020 este mult mai rapid pe sosea, decat vechiul Ceed Best 1.4 MPI de 109 CP.

Greutatea la gol a ramas la fel fata de prima generatie, insa nivelul de echipamente standard este mult mai bogat.

Daca vrei sa-ti cumperi un Logan atunci mergi spre un Logan fara discutii, insa daca vrei sa dai cei 13.500 euro pe o masina cu o garantie de trei ori mai mare decat orice exista in Germania sau Franta, atunci singura solutie este acest Ceed.

Masina aceasta nu te va surprinde ca design sau imagine de marca in Romania, insa aici beneficiezi de siguranta celor 7 ani garantie si o calitate de fabricatie aflata la nivelul unui VW Golf.

Si da, garantia este transmisibila urmatorului cumparator, adica vei putea avea o valoare de revanzare foarte mare in comparatie cu tot ce are concurenta de astazi, la vanzare in anul 2027!

PRO

Imagine de marca in Romania

7 ani garantie Bumper to Bumper

Motor 1.0 T-GDI de 120 CP in timp ce Golf 8 are 1.0 TSI de 95 CP

Cutie manuala cu 6 trepte cu o timonerie exacta

Suspensie spate multilink ( Golf 8 si Dacia Logan au punte spate rigida!)

Nivel de echipare standard peste cel al concurentei

Motor cu distributie pe lant

Valoare mare de revanzare

Pret de achizitie extrem de mic pentru o compacta cu dotarile sale

Calitate reala de fabricatie mult peste oferta concurentei

 

CONTRA

Lipsa motorizari pe benzina clasice MPI

Diplay mic pe consola centrala in locul unui sistem multimedia modern

Lipsa geamuri electrice fata automate

Pret de achizitie usor mai mare decat cel al generatiilor precedente

 

 

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Galerie Foto

Articole Recente