Numele sau este Renault Koleos si este de fapt versiunea Europana a modelului Samsung Motors QM5, o masina dedicata pietei din Coreea de Sud, loc unde se si produce cu succes.
Lansata oficial in urma cu ceva vreme modelul Samsung avea sub capota o motorizare pe benzina de origine un 4 in linie de 2.5 litri si 170 CP, aceelasi motor care echipa si vechiul Nissan X-Trail. Masina pentru Asia a avut un succes de proportii chiar si pe piete precum cea din Federatia Rusa mare consumatoare de modele SUV pe benzina.
Versiunea pentru Europa este in schimb complet diferita pentru simplu fapt ca un Renault trebuie sa se adreseze unei alte clientele in comparatie cu un model Nissan.
CAROSERIE
Noul Koleos 2014 este un SUV in toata puterea cuvantului, respectiv are o caroserie spatioasa si extrem de bine gandita pentru comfortul pasagerilor iar nivel de echipare este mult peste media concurentei germane.
Inca din primii km nu putem sa nu observam faptul ca acest Renault are o tenta de masina premium, atat din punct de vedere al calitatii de fabricatie cat si al feeling-ul general de masina cu pretentii.
Comfortul interior este mult superior orcarui model Renault din actuala gama pentru Europa, pasagerii fiind inconjurati de tehnologie de ultima generatie si un know-how francez de cea mai buna calitate cand vorbim de comfort in general.
Masina aceasta nu arata premium deloc, insa dispune de multe elemente tipice intalnite doar la masinile cu pretentii din aceasta clasa, masini care au preturi de achizitie mult peste 40.000 euro.
CALITATE DE FABRICATIE
Noi cei de la Autolatest am privit toate masinile la acest capitol din doua puncte de vedere, cel al calitatii de fabricatie (asamblarea in general) si cel al calitatii percepute ( materialele din care este construit interiorul), iar cand dam un verdict pentru Koleos masina aceasta castiga note foarte bune la ambele capitole.
Fiind un model produs in Coreea calitativ nu avem nici un repros la capitolul asamblare pentru ca toate masinile Coreea sau Japonia primesc note de top indiferent de producatorul lor.
Din punct de vedere al calitatii percepute Koleos se mandreste drept unul dintre cele mai bune SUV-un din segmentul sau datorita utilizarii de materiale premium in intreg interiorul. Plansa de bord este realizata totalmente din spuma poliuretanica de buna calitate asemenea fetelor de usi.
Tapiteria de piele este de aceasta data din piele nu din musamaua clasica denumita de anumiti producatori tapiterie de “piele”.
Asadar, noul Koleos 2014 primeste note maxime la capitolul calitate in ciuda faptului ca masinile Renault nu au fost niciodata considerate premium.
MOTORIZARE dCI de 175 CP
Sub capota masina de fata primeste o motorizare diesel clasica dCI de doi litri care dezvolta o putere maxima de 175 CP. Motorul acesta se gaseste pe toate masinile Nissan cu pretentii si a demonstrat pe parcursul anilor ca este o motorizare extrem de fiabila chiar si cand masinile depasesc granita de 200.000 de km.
Versiunea testat de 175 CP este superioara motorizarii de 150 CP pentru simplu fapt ca cei 360 Nm reprezinta solutia mai buna atunci cand vorbim de o masina SUV cu o greutate la gol de peste 1.6 tone.
Cutia de viteze automata este una clasica si este produsa de compania japoneza Aisin, aceeasi care produce toate transmisiile automate pentru marcile japoneze precum Toyota, Lexus sau Nissan.
Aceasta schimba vitezele elegant fara a putea sa o numim o transmisie sportiva. Modul SPORT aduce turatii mari insa chiar si cu 175 CP nu putem spune despre Koleos ca este o masina sportiva.
Marele avantaj al transmisie automata de fata este consumul mediu de motorina mai mic chiar si decat cel al masinii echipate cu transmisia manuala clasica Renault.
Imaginea nu tocmai fericita a modelului Koleos este singurul impedimenit al masinii in castigarea unei pozitii importante pe piata din Europa.
Noi consideram ca nu doar imaginea este importanta pentru un automobil produs in 2014, ci chiar produsul in sine, calitatile sale si de ce nu capacitatea sa de a face soferul implinit. Iar Koleos este exact acea masina anonima care place inca din primii km realizati la bordul sau.
PRO
Dotari de top
Sistem R-Link eficient
Calitate de fabricatie foarte buna
Suspensie comfortabila
Transmisie 4×4 de origine Nissan X-Trail
Spatiu interior mare
Motorizare dCI de 175 rafinata si economica
Distributie lant care nu se schimba
Cutie automata clasica extrem de eleganta in functionare
CONTRA
Valoare de revanzare
Pret relativ mare al versiunii de top
Depreciere mare in comparatie cu modelele concurente