Acesta are rolul de a schimba in generatie modelul actual 207 care a reprezentat un pas important in evolutia marcii din acest segment extrem de disputat in Europa.
Predecesorii sai 205 si 206 au aratat tuturor concurentilor ca Peugeot este constructorul european care a pus bazele acestui segment si care a avut cea mai mare cota de piata in Europa.
Modelele 205 si 206 prin multiplele lor versiuni au dominat segmentul mic asemenea lui VW Golf in clasa compacta.
Schimbare de generatie si mentalitate
Noul Peugeot 208 este o masina complet noua din partea celor de la Peugeot si vine sa inlocuiasca un 207 modern si performant.
Pentru a avea un succes si mai mare noul 208 este un model care ofera clientilor o noua imagine a masinii de clasa mica din Franta, o masina eleganta care place in viata de zi cu zi.
Caroserie
In cadrul test-ului am condus atat versiunea cu 5 portiere cat si pe cea cu trei usi care in ciuda unei dimensiuni exterioare mai mic decat cea a vechiului 207 ofera un spatiu interior mai mare. Bancheta din spate este profilata exact cat este nevoie pentru a oferi pasagerilor un spatiu suficient la nivelul capului.
Accesul spre locurile din spate al versiunii cu trei portiere nu este cel mai bun din clasa insa spatiul oferit aduce mult cu ceea ce era disponibil pe piata compactelor cu o generatie in urma.
Design
Noua masina face parte din noua strategie a grupului PSA care doreste sa personalizeze si mai mult masinile Peugeot asemenea celor de la Citroen. Daca acestia din urma au primit modelel exclusiviste DS, Peugeot prin acest 208 ofera o imagine de marca mult imbunatatita. Aceasta este rafinata si reprezinta in acest moment o mica revolutie in segmentul mic deoarece liniile caroseriei se diferentiaza clar de ceea ce ofera concurenta din Germania si Italia.
De aceasta data masina place inca de la prima vedere si ofera un rafinament demn de modelel din clasele imediat superioare.
Interior
Cea mai mare schimbare la acest 208 in comparatie cu vechile 206 si 207 este noua plansa de bord care are o linie inalta pentru a da un spatiu cat mai mare celor din fata. Acum genunchii nu mai ating consola centrala insa ofera fortat o noua optica a indicatoarelor de bord.
Inca din primele momente am fost surprinsi de faptul ca volanul are un diametru mai mic, iar indicatoarele sunt amplasate mai adanc spre parbriz.
Aceasta amplasare este corecta pentru cei inalti, insa cei care doresc sa conduca cu scaunul lasat cat mai jos au probleme cu citirea indicatoarelor datorita amplsarii exact in dreptul volanului. Peugeot spune ca aceasta arhitectura este mutl mai eleganta si eficienta, insa dupa parcurgerea a peste 200 de km nu putem spune decat ca aceasta favorizeaza persoanele inalte.
Chiar si asa, noile scaune au o sustinere laterala buna, iar plansa de bord primeste materiale de calitate insa oarecum imferioare celor gasite pe vechiul 207.
Motorizari
In urma test-ului am condus atat motorul diesel HDI de 1.6 litri si 92 CP is noul propulsor pe benzina de 1.6 litri si 120 CP.
Daca am alege unul dintre cele doua tot timpul am pleca acasa de fiecare data cu agregatul pe benzina.
Acesta este dezvoltata de PSA impreuna cu BMW si pe langa faptul ca echipeaza toata gama BMW Seria 1 si Mini ofera peformante de top.
Puterea maxima de 120 CP este disponibila la turatii inalte si aduce o latura sportiva masinii din Hexagon. Pentru cei care doresc un comportament rutiere sportiv trebuie sa le spunem doar ca motorul dezvolta momentul motor la o turatie mare fapt care implica un comportament alert doar in zona rosie a turometrului.
Cutia de viteze manuala cu 5 rapoarte este foarte bine sincronizata cu motorul insa ofera o timonerie relativ greoaie.
PRO
Imagine de marca, preturi accesibile, design revolutionar pentru acest segment, motorizari economice HDI si performante PSA-BMW, comportament rutier echilibrat
CONTRA
Pozitionarea indicatoarelor de bord deasupra volanului, toate dotarile interesante sunt optionale, zgomot al trenului de rulare spate peste denivelarile scurte