Spunem faptul ca PSA este un constructor “pe val”, pentru simplul fapt ca francezii de la Peugeot, insa si Citroen, au reusit intr-un timp extrem de scurt sa se regrupeze si sa devina profitabil, totul in timpul unei achizitii grea a marcii Opel, care si ea este de anul trecut profitabila.
Tinand cont de acest trend pozitiv, PSA are pe piata din Europa una dintre cele mai interesante masini crossover de clasa mica, deja cunoscutul Citroen C3 Aircross 2019.
DESIGN
In urma primului test drive realizat de Autolatest AICI , putem readuce in prim plan faptul ca si in prezent, actuala generatie C3 Aircross, ramane fara doar si poate cel mai mare crossover de clasa mica din Europa.
Masina francezilor are o inaltime la nivelul unui model Dacia Duster, care face parte dintr-un segment superior, detaliu care a permis inginerilor sa dea nastere unui spatiu interior foarte mare, cand este comparat cu un C3 normal sau chiar si modele concurente precum KIA Stonic, VW T-Cross sau Hyundai Kona.
Pur si simplu noul C3 Aircross are o caroserie de MPV compact, adica o masina de familie cu un habitaclu extrem de spatios, pentru ca are o inaltime foarte mare care a permis inginerilor realizarea unei planse de bord cab-forward, adica un parbriz mult impins spre partea din fata, pentru a crea un spatiu interior si mai mare.
Convietuirea cu acest C3 Aircross este una extrem de facila intr-un Bucuresti aglomerat, pentru ca soferul are o pozitie la volan destul de inalta, care ofera o vizibilitate foarte buna in fata, iar raza de bracaj foarte mica faciliteaza parcarile chiar si in cele mai ciudate locuri de parcare.
SAVOAIR FAIRE CITROEN
Pentru a intelege mai bine ce reprezinta acest model, trebuie sa ne urcam la bord, unde vedem in premiera un interior Metropolitan Grey, care aduce scaune extrem de late, cu o tapiterie in doua culori, cu o cromatica inteligent aleasa.
Nivelul tehnologic al lui C3 Aircross este scos in evidenta de sistemul Grip Control, cu Ajutor de Coborare al Pantelor, detalii tehnologice optime pentru un crossover care poate sa iasa si in afara soselei.
Sistemul multimedia, cu harta Romaniei completa plus Head Up Display sau Pachetul Techno care aduce incarcare wireless a telefonului sau sistemul audio Focal Hi-Fi, sunt detalii care te duc cu gandul, automat, la un segment premium.
Pe scurt vorbim de o citadina cu reale capacitati in mediul soft off-road, care are un nivel de echipare de top si o caroserie extrem de bine conceputa, la nivelul calitatii de fabricatie sau a calitatii percepute.
MOTORIZAREA PURETECH SI O CUTIE AUTOMATA CARE MERITA TOTI BANII
In urma cu cateva luni testam aceeasi masina cu o motorizare diesel 1.6 BlueHDI de 99 CP, propulsor puternic si economic, insa care, din fericire, nu are nici o legatura cu motorizare masinii de fata.
Acum avem sub capota un clasic 1.2 PureTech de 110 CP care este cuplat la o transmisie automata clasica cu 6 trepte, detaliu din urma care reuseste sa-ti schimbe complet convietuirea cu acest C3 Aircross.
Inca din primii km observam ca avem, de fapt, o noua cutie Aisin cu 6 trepte, numita la PSA EAT6, transmisie clasica cu convertizor de cuplu, gandita sa ofere un grad de confort demn de o masina de top cu pret mult mai mare.
Daca ne uitam la concurenta sa directa, vedem ca PSA si Mazda sunt singurii care utilizeaza transmisii clasice, in timp de concurenta lor directa au deja celebrele transmisii secventiale cu dublu ambreiaj, care afiseaza constant mari probleme in utilizare.
Intr-un Bucuresti extrem de aglomerat, cutia a schimbat trepte fara socuri, si a stiut sa retrogradeze treptele exact acolo unde motorizarea PureTech are cuplul optim.
Marea surpriza a fost, in schimb, cand am iesit in afara orasului, unde cutia Aisin are ultimele doua rapoarte extrem de lungi, pentru a da un consum foarte bun de benzina, insa si o viteza medie de croaziera, mult peste limita legala.
Acum putem spune ca aceasta cutie ofera o noua viata motorizarii mici cu doar 3 cilindri in linie, lucru greu de spus de cutia manuala PSA.
CONCLZIILE AUTOLATEST
Una dintre cele mai interesante masini crossover din Europa ramane acest C3 Aircross 2019, un model extrem de spatios care este oferit cu un pret de achizitie mediu, detalii care fac din masina celor de la PSA una extrem de importanta.
Acum, cu implinirea a 100 de ani din momentul nasterii marcii Citroen, putem relata faptul ca francezii au o masina buna, care scapa de vechile probleme ale generatiilor precedente precum C3 Picasso, model echipat cu un motor pe benzina rafinat si relativ economic.
Marea surpriza este cutia automata EAT6 AWTF-80 SC, construita de catre japonezii de la Aisin, transmisie gasita si pe modele BMW i8, MINI sau Volvo.
PRO
Imagine de marca
Caroserie spatioasa si bine gandita ergonomic
Cutie automata cu convertizor rafinata in utilizare
Garda la sol mare si performante pe sosea foarte bune
Consum mic de benzina in regim de autostrada
Tren de rulare setat ideal si pentru iesirea in afara soselei
Sistem GripConstrol extrem de eficient in afara soselei
CONTRA
Pret relativ mare de achizitie al versiunii de top
Dotarile interesante sunt doar optionale ( HUD, Navigatie, Trapa Panoramica etc)
Valoare mica de revanzare
Lipsa cotiera fata pentru ambii pasageri