Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test in premiera cu noua KIA Niro Plug In Hybrid 1.6 GDI 6DCT 2019! Acum si cu un acumulator de 24,7 kw

La prima vedere, Niro reprezinta un al doilea pas realizat de catre KIA dupa deja celebrul Soul, in raspandirea masinilor hybird si electrice, in Europa.


Surpriza cea mare este ca, acum, modelul Niro, a devenit nu doar un concurent de seama pentru gama Toyota Prius, ci un concurent de seama pentru toate masinile electrice din lume.

CATE MODELE DE NIRO EXISTA IN GAMA?

La o a doua trecere in revista despre modelul Niro, putem spune ca este o masina cu trei fete, respectiv Niro Hybrid, Niro PHEV si eNiro.

Ultimul este cel mai performant pentru ca este 100% electric si poate merge peste 450 de km cu o singura alimentare, insa modelul cel mai complet pentru soferii traditionali care doresc o masina electrica echipata si cu un motor pe benzina este versiunea de fata PHEV sau Plug in Hybrid.


Aceasta are pe langa motorul clasic cu aprindere prin scanteie 1.6 GDI si un motor electric extrem de puternic si care este alimentat de un banc de baterii, realizat de catre specialistul LG si care ofera o putere de stocare de 64 kw/h.

Pe scurt, vorbim de o masina mult mai performanta decat un Prius Plug In Hybrid, care, pe deasupra, mai si costa in medie cu aproape 10.000 euro mai putin decat gama Toyota.

DE CE NIRO PHEV ESTE MAI BUN DECAT TOYOTA PRIUS 2019?

Una dintre surprizele masinii de fata, este echiparea sa cu un acumulator LG, care are o capacitate de 24.7 Ah, sistem care este realizat pe baza tehnologiei Li-ion polymer.

Cu aceasta noua baterie, KIA spune ca noul Niro PHEV este capabila a merge in modul EV peste 50 km, conform noilor norme WLTP 2019. In realitate, noua masina poate sa mearga chiar si peste 60 de km, daca sunt intrunite conditii optime in trafic.


Acumulatorul se incarca la o priza normala in putin peste doua ore, timp in care acumulatorul depaseste 90% din capacitate sa.

CUM SE CONDUCE UN NIRO PHEV?

In urma cu doi ani, testam un model Niro Hybrid care era pe atunci singura masina hibrid cu o transmisie cu dublu ambreiaj, sistem mult mai rapid si elegant in functionare, in comparatie cu o transmisie CVT, gasita la Toyota.

Noul model Niro PHEV, pe langa acumulatorul cu o capacitate mai mare, ofera si un comportament rutier mult imbunatatit, pentru ca transmisia 6 DCT are setarile diferite, insa si pentru ca motorul GDI are un management de functionare mult mai bun.

Pe scurt, vorbim de o masina PHEV care are o putere maxima de peste 160 CP si care ofera un comportament rutier mult mai rafinat decat cel afisat de o Toyota Prius sau o Toyota CH-R.


Tinand cont si de faptul ca masina de fata are o garantie reala de 7 ani sau 150.000 de km, observam, de fapt, de ce vanzarile unor modele hibrid sau plug in hibird au scazut din momentul aparitiei pe piata a modelului Niro PHEV.

Specialistii spun ca momentul comercializarii modelului eNIRO urmeaza sa fie un real soc pentru cei de la Toyota sau VW, care inca nu au nici o masina capabila a concura cu acest model full electric.

PRO

Niro PHEV ramane cel mai bun hibrid de pe piata pentru ca are un motor pe benzina clasic cuplat la o transmisie 6 DCT( Nu CVT!)

Acumulatorul de mare capacitate permite o autonomie chiar de 70 km in modul full electric

Pretul de achizitie este sub cel al lui Prius PlugInHybrid

Cea mai mare garantie reala din segment

Tren de rulare setat confortabil

Discount considerabil din partea statului la capitolul pret de achizitie

 

CONTRA

Lipsa acumulator de 64 kwh care este oferit doar pentru Soul si eNiro

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente