Se pare ca Dacia a crescut preturile masinilor sale in Romania atat de mult incat acum suntem nevoiti sa comparam un Sandero cu o Skoda Fabia, ambele fiind model de clasa mica noi si cu garantie.
DE CE DACIA VA AVEA PROBLEME?
In primul rand am ales sa configuram o Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe de 90 CP in versiunea de baza Essential cu vopseaua albastra, cu roata de rezerva si cu pachetul Media Display pentru a avea dotari echivalente cu ceea ce gasim la Skoda.
In final, Dacia noastra Stepway cu motorul de baza ajunge la un pret final cu TVA fara Rabla de 15.030 euro, iar Skoda Fabia cu motorul de baza 1.0 MPI de 80 CP in versiunea de echipare Ambition ajunge la un pret final cu TVA si fara Rabla de 15.356 euro!
Adica, Dacia noastra de Pitesti ( 100 de km de Bucuresti) este mai ieftinta cu 300 de euro fata de Skoda de Cehia care are inclus in pret si transportul pana in Romania.
Si cand vorbim de cei 300 de euro, trebuie doar sa ne gandim la calitatea de fabricatie a celor doua masini, zona unde Dacia Sandero III nu are nici o sansa de reusita in fata cehului mai ales daca ne aducem aminte de multiplele probleme cu vopseaua, cu electronica, chederele si asamblarea in general a caroseriei!
SKODA ARE UN MOTOR MAI SLAB INSA MAI FIABIL!
Si cand spunem asta ne uitam sub capota cehului si vedem ca Skoda a revenit la gama de motorizari vechi montate pana acum doar pe Citigo, respectiv motorul 1.0 MPI cu 3 cilindri si care ofera 80 CP plus 93 Nm la 3.700 rpm.
Dacia are un motor turbo de 90 CP, motor supraalimentat care nu va avea niciodata o rezistenta in timp comparabila cu cea a unui motor clasic aspirat.
In urma cu 12 luni cele doua masini puse fata in fata aveau un alt rezultat:
Dacia bate Skoda! Test Comparativ Dacia Sandero 1.0 SCe vs Skoda Fabia 1.0 MPI 2021
1.0 TCE 90 CP INFERIOR UNUI 1.0 MPI FARA TURBO DE SKODA!
Supriza cea mare vine si la capitolul performante, unde Dacia noastra TURBO cu 60 de Nm mai puternica, nu poate atinge decat o viteza maxima de 163 km/h si o repriza de la 0-100 km/h in doar 14.2 secunde.
Skoda Fabia cu motorul sau aspirat si doar 93 de Nm are o viteza maxima de 180 km/h, iar repriza de la 0-100 este atinsa cu doar 1 secunda mai lent!
Aceste detalii ne transmit faptul ca Dacia are o transmisie putin sincronizata cu puterea si plaja de cuplu a motorului 1.0 TCe, iar cutia celor de la Skoda este extrem de bine gandita sa fata fata motorizarii aspirate de 80 CP.
Si acest lucru se va putea vedea si la capitolul consum in mediul urban, unde motorul aspirat va avea tot timpul un consum mai mic pentru ca functioneaza optim cand este subturat, lucru imposbil de spus pentru un 3 in linie turbo Dacia!
DE CE FABIA ESTE MAI BUNA DECAT UN STEPWAY?
Imagine de marca in Romania
Calitate de fabricatie superioara
Calitatea asamblarii superioare
Motor clasic MPI fara turbo sau injectie directa
Tren de rulare mult mai confortabil
Valoare de revanzare mai mare
Posibilitatea de a monta GPL Tomasetto STAG
Consum mic in oras pentru ca motorul este aspirat
Pret aproape identic cu cel de la Dacia!
DE CE DACIA PIERDE IN FATA FABIEI?
Pentru ca Dacia nu are imaginea de marca a lui Skoda
Pret prea mare de vanzare pentru un produs low-cost
Probleme electronica si asamblare Logan/Sandero 3
Materiale interioare tipice unei masini de maxim 9.500 euro
Motor 1.0 TCe 90 CP cu o transmisie nesincronizata corespunzator
DATE TEHNICE | Skoda FABIA | Dacia Sandero Stepway |
---|---|---|
Model | 1.0 MPI aspirat | 1.0 Turbo |
Motor/nr. cilindri | L3, aspirat | L3, supraalimentat |
Cilindree (cm3) | 999 | 999 |
Putere maximă/turaţie (CP/rpm) | 80/6000 | 90/4600 |
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm) | 93/3700 | 160/1750 |
Tracțiune | Fata | Fata |
Cutie de viteze | Manuala, 5 trepte | Manuala, 5 trepte |
L × l × h (mm) | 4108 × 1780× 1482 | 4099 × 1848 × 1535 |
Ampatament (mm) | 2552 | 2604 |
Volum portbagaj (l) | 380-1190 l | 328-1108l |
Masă la gol (kg) | 1067 | 1088 |
Acceleraţie 0–100 km/h (s) | 15.4 | 14.2 |
Viteză maximă (km/h) | 180 | 163 |
Consum mixt (l/100 km) | 5.1 | 6.2 |
Emisii CO2 (g/km) | 115 | 140 |
Preț de bază (euro, cu TVA) | 15.356 | 15.030 |
Ma intreb de multe ori, cind veti intelege ca aceste motoare otto si diesell,fiind fabricate si in prezent ,la nivel mondial 2022, avind la baza aceleasi principii vechi de peste un secol, NU pot indeplini conditiile ;economice,rentabile,ecologice – calitativ si cantitativ. Aici fac referire la ”Raportul de comprimare constant”,care are influenta negativa asupra rezultatelor,indiferent cita electronica vor mai pune pe ele. Datorita acesui principiu vechi, actualele motoare otto si diesell, la nivel mondial, NU pot indeplini conditia de ”ADAPTARE”la trafic, respectiv ; traficul urban si traficul de autostrada . Pe pagina meaa de facebook, prezint prototip la nivel functional pe Dacia – 1300 ,”Motor cu raport de comprimare variabil” cu doua trepte volumetrice ,astfel ; Prima treapta volumetrica,reprezinta ~35%,destinata traficului urban,viteza de deplasare de pina la 60km./ora,1500rot./min.. Aceasta treapta volumetrica ,are caracter functional permanent dupa pornire ,favorizind pozitiv, si pornirea fara probleme in conditii de iarna. Depasind 60km./ora,1500rot./min., in traficul de autostrada, este activata ”progresiv”,si treapta a doua volumetrica, care reprezinta ~65%,formind la solicitare maxima,un intreg 100% cu prima treapta volumetrica . Activarea – Dezactivarea treptei a doua volumetrica, ”partial s-au total” conditionata de solicitare si conditiile din trafic, supravegheat,controlat si executat electric s-au electronic . Prin cele doua trepte volumetrice, se indeplineste in premiera mondiala conditia de ”ADAPTARE” la trafic, respectiv ;traficul urban si traficul de autostrada. Implementare pe orice motor otto si diesell,aceasta necesitind, fabricarea unei alte chiulase pe orice bloc- motor . Rezultate fara concurenta la nivel mondial,din punct de vedere ;economic,rentabil,ecologic – calitativ si cantitativ . Pe YouTobe, Atchinson Toyota, SAAB, NISSAN, etc., prezinta astfel de preocupari ,fiecare cu solutial lor, dar toate implementate in blocul motor, necesitund fabricarea unui alt bloc- motor ,pastrind aceeasi chiulasa . Propulsia electrica,va prinde piata ,doar daca va concura actuala propulsie otto si diesell,cel putin din punct de vedere al autonomiei de deplasre si al timpului necesar reincarcarii acumulatorilor . Multumesc . A.Q.
Deci să înțeleg că un motor MPI aspirat este mai eficient din punct de vedere fizic decât un turbo modern care poate introduce mai mult aer in camera de arde?!
Când bănuțul vine de unde trebuie…
Cum draku sa intelegi daca esti beat. Un motor Atkinson este mai eficient decat un otto indiferent cat de mult aer bagi tu in camera de ardere rahatului de motor turbo care este modern cum sunt eu popa. Va căca-ti in tsi-urile voastre de parca Sandero ăsta ar fi copiat dupa Audi.
Hai sa comparam și volumele și spațiile
Hai sa comparam consumul real al mașinilor nu cel de pe hârtie și mai ales cu ceva încărcătură in mașină.
Iar legat de partea de calitate, hai sa ne uitam la dimensionarea unor piese din trenul de rulare și la drumurile din RO
Sunteți pe lângă și încă foarte mult. Partea cu GPL tomasetto e singura care are sens puțin și la partea de fiabilitatea per total a motorului asta daca nu cumva Skoda are tot cămăși din nikasil/alusil/teflon .