Aici putem sa observam facelift-ul de amploare al lui X-Trail si de ce nu primul mare facelift operat modelului de clasa mare Pathfinder. Despre acestea din urma o sa vorbim si mai jos deoarece Nissan Pathfinder 2011 se prezinta intr-o forma complet noua pentru acest an si dispune de cateva caracterisitici demne de mentionat.
CAROSERIE
Noua generatie de modele SUV Nissan Pathfinder a primit cateva schimbari de detaliu pentru anul 2011, respectiv din punct de vedere al design-ului caroseriei masina are acum un nou look care aduce un plus la capitolul prestiugiu marcii. Partea frontala este asemanatoare cu cea a modelului inrudit Nissan Navara 2011 testat de echipa Autolatest AICI.
Acest prestigiu este mostenit de la fratiorii sai de peste ocean unde modelele Nissan Titan si Armada au devenit best-seller chiar in curtea din spate a americanilor de la Ford sau General Motors. De vina pentru acest succes este evident imaginea produselor Nissan 4×4, masini care ofera pe langa performante de top si un nivel al comfortului demn de brand-urile premium.
SCHIMBARI SESIZABILE
Fata de modelul Pathfinder deja comercializat si in Romania, noul Pathfinder 2011 vine sa ofere o noua tenta de premium unei masini deja consacrata drept un concurent de seama chiar si al unor marci de renume precum BMW, Audi sa Mercedes. Schimbarile de amplare sunt la interior unde noul Pathfinder ofera clientilor un sistem multimedia de ultima generatie imprumutat fara prea mari schimbari de la brand-ul Infiniti.
Acum masina poate sa fie echipata cu sistem de navigatie cu ecran touch-screen si harta completa a Romaniei. Sistemul audio a primit la randul sau cateva modificari din partea celor de la Bose (companie americana premium ) iar muzica se aude extrem de bine la interior. Tot la interior fanii Pathfinder pot observa si cateva schimbari de materiale ale plansei de bord, materiale din spuma poliuretanica de cea mai buna calitate.
MOTORIZARE
Sub capota noului Pathfinder se ascunde vechiul motor diesel dCI realizat impreuna cu cei de la Renault, propulsor care are tot 2.5 litri, insa care a castigat mult la capitolul rafinament. De vina pentru aceste performante este o crestere a puterii maxime pana la 190 CP si a unui moment motor de 450 Nm disponibil incepand cu o turatie de 2.000 rpm. Fata de vechiul dCI de 172 CP acest dCI de 190 CP are un raspuns mult mai evident atunci cand se opteaza pentru un condus mai sportiv, insa cele mai sesizabile schimbari sunt observate atunci cand trebuie sa efectuam o depasire in mediul extraurban. Motorul trage bine pe orice plaja de turatie insa cu siguranta comportamentului lui Pathfinder nu poate sa fie considerat sportiv, ci mai degraba elegant.
CONSUM
La acest capitol dupa parcurgearea a mai bine de 500 km am constatat ca in ciuda unui gabarit sesizabil al masinii consumul mediu a ramas stabilizat undeva in jurul valorii de 7-8 litri pentru fiecare 100 de km. In mediul urban mastodontu japonez se multumeste cu maxim 10-12 litri de motorina la un stil de condus calm. Chiar si asa, acest SUV de clasa mare se prezinta in acest moment drept unul dintre cele mai economice masini off road veritabile.
TRACTIUNE
De multe ori in timpul testarii am fost pusi in fata intrebarii urmatoare: “Care este mai bun Nissan Pathfinder, VW Touareg sau Mitsubishi Pajero?” Ei bine raspunsul vine simplu si clar, respectiv atat VW Touareg cat si Mitsubishi Pajeo sunt masini foarte bune in mediu off-road insa datorita faptului ca nu dispune de un sasiu separat nu pot concura cu acest Pathfinder realizat utilizarii preponderent in mediul off road.
Asadar, daca doriti o masina care sa reziste torturii mediului off-road trebuie sa achizitionati un model cu sasiu separat, iar dintre masinile enumerate mai sus singurul care poate sa se mandreasca cu o astfel de constructie nu este decat acest Pathfinder 2011.
Dezavantajul utilizarii unei asemenea sistem de rulare este un comportament relativ greoi pe sosea atunci cand se ataca virajele cu viteza. Transmisia masinii este identica din punct de vedere tehnic cu cea a fratiorului Navara, respectiv modelul ruleaza 90% din timp cu tractiune spate, iar cand este necesar se cupleaza si puntea fata si caseta de reductie. Sfaturi: Autolatest a recomandat si continua sa recomande achizitonarea de automobile 4×4 cu sasiu separat datorita rezistentei mult mai mari in timp si de ce nu a unei constructii care aduce doar avantaje in utilizare in comparatie cu solutia constructiva Caroserie Autoportanta.
PRO
Motor diesel puternic si economic, distributie pe lant, sasiu separat, comfort la rulare, transmisie manuala cu 6 rapoarte bine sincronizate, valoare mare de revanzare, 7 locuri, optional motor V6 dCI
CONTRA
Transmisie manuala cu un feeling utilitar, pret de achizitie mare, pozitie incomoda pe bancheta spate Urmareste Emisiunea Autolatest Nissan Pathfinder 2011