Evident nu putem sa trecem cu vederea si gama de modelel precum Colt sau Lancer care au reusit sa benefecieze de o imagine buna in fata clientilor din Europa.
Chiar si asa, de fiecare data cand spunem Mitsubishi spunem de fapt Pajero sau L200, modele care au demonstrat atat pe sosea cat si in competitii ca marca japoneza este un specialist in constructia de modele cu transmisie integrala.
EVOLUTIA MITSUBISHI IN SEGMENTUL 4×4
Spunem evolutie pentru ca daca ne intoarcem cu 10-15 ani in urma nu putem sa nu obervam ca masinile celor de la Mitsubishi erau adevrate modele off road veritabile cu sasiu separat si caseta de reductie, trend care a fost extrem de benefic marcii in anii 80 si 90 insa care avea sa devina o povara pe o piata din ce in ce mai axata pe modelele economice.
Sa oferi o masina off road veritabila care sa consume putin insa care sa nu renunte la capabilitatiile deja cunoscute in afara soselei avea sa devina o problema pentru care Mitsubishi a gasit un raspuns elegant, respectiv a desenat o noua generatie de Pajero cu o caroserie autoportanta insa care nu renunta la transmisia integrala cu rapoartele 4Low si 4High.
Dupa acest pas de multi criticat japonezii au trecut la modelele din segmentul SUV unde au realizat un Outlander I spatios si cu o capacitate de rulare pe sosea foarte buna. Cea mai noua aparitie in gama celor de la Mitsubishi se numeste ASX si reprezinta de fapt apogeul downsising-ului din segmentul SUV, adica o masina eleganta, cu o greutate la gol mica si cu o motorizare diesel de ultima generatie extrem de economica.
OUTLANDER III 2013
Masina din acest test drive se numeste ca si pana acum Outlander si reprezinta cea de-a treia generatie de modele SUV din segmentul compact al celor de la Mitsubishi.Fata de primele doua modele noul Outlander III are o caroserie cu dimensiuni mai mari si care anunta de fapt o iesire din gama de modele a lui Pajero.
Da este exact, Mitsubishi a realizat acest Outlander atat de mare incat sa multumeasca si clientii de Pajero printr-o caroserie spatioasa si care sa benefecieze de o motorizare diesel puternica si economica.
Din punct de vedere al designului noul Outlander 2013 se prezinta drept un model elegant care aduce mult ca linii are caroserie cu modelele din gama DELICA D:5 sau PAJERO SPORT.
Acestea din urma sunt produse doar pentru piata din Japonia, insa designul lor agresiv insa in aceeasi masura si elegant au facut ca modelul de fata sa benefecieze de o noua imagine pentru clientii din Europa si SUA.
SCHIMBARI OUTLANDER III
In comparatie cu modelele precedente noul Outlander III este o masina realizata de la zero impreuna cu cei de la PSA, principalele caracteristici fiind realizarea unei masini mai mare insa care sa fie mult mai usoara decat pana in trecut pentru a afisa o economie mai buna de combustibil. Noul Outlander III este mai usor si se comporta pe sosea aproape asemenea unei berline de clasa medie.
Comportamentul noii masinii este intr-un fel “socant” daca ne uitam la modele concurentei pentru ca Outlander este mult mai agil in viraje si aduce un plus la capitolul manevrabilitate in orase. In ciuda caroseriei mai mare modelul are o raza de bracaj de numai 10.6 m, caracteristica care reprezinta un avantaj atunci cand incercam sa parcam intr-un loc mic de parcare.
INTERIOR
Asemenea modelelor precedente daca cautati sa achizitionati un model cu o calitate de fabricatie din segmentul premium trebuie sa spunem ca noul Outlander nu se poate ridica la nivelul unui Audi Q3 sau Mercedes GLK. Insa aici putem spune ca si pretul de achizitie este in medie cu 20.000 euro mai mica decat la modelele concurente.
Per ansamblu noua plansa de bord aduce un aer complet schimbat fata de cel al lui Outlander I si II pentru ca designerii japonezi au dorit sa “impinga” plansa de bord cat mai mult spre parbriz pentru a facilita un spatiu de top la nivelul genunchilor.
Rezultatul este unul demn de laudat pentru ca senzatia de spatiu ne aduce aminte de modelul MPV Grandis comercializat in urma cu cativa ani.Revenind la calitatea de fabricatie putem mentiona realizarea plansei de bord din spuma poliuretantica de cea mai buna calitate, iar calitatea asamblarii este aproape exemplara.
Singurele detalii care ne readuc cu picioarele in segmentul SUV compact sunt anumite comutatoare gasite si la genearatie precedenta si la modelul ASX.
ECHIPAMENTE
Noul Outlander din acest test drive este de fapt versiunea de top pentru ca este echipata cu o motorizare diesel de 2.2 litriDI-D 4WD A/T(EURO 5) Instyle NAVI A62. Acest lucru se traduce la nivelul echipamentelor prin dotarea modelului cu o tapiterie de piele, si sisteme de siguranta activa si pasiva precum AS&G, ETACS sau ACC, respectiv control adaptiv al vitezei de croazieră.
Acesta functioneaza eficient chiar si cand se ruleaza intr-un mediu aglomerat specific autostrazilor noastre la ore de varf.
MOTORIZARE
Sub capota lui Outlander se ascunde un motor diesel de 2.2 litri care dezvolta o putere maxima de 150 CP. Acesta este cuplat la o transmisie automata clasica cu 6 rapoarte care se comporta admirabil chiar si cand functioneaza in modul sport.
Functia kick-down retrogradeaza chiar si doua rapoarte moment cand turatia se indreapta spre zona rosie si performantele pe sosea sunt remarcabile.Motorul de fata in combinatia cu transmisia automata are aceeasi putere asemenea celui legat la o cutie manuala, insa momentul motor este mai mic cu 20 Nm pana la o valoare de 360 Nm.
Acest lucru nu este neaparat un dezavantaj deoarece motorul dezvolta momentul motor de 360 Nm pe o plaja de turatii mult mai mare decat la transmisia manuala. In viata de zi cu zi, propulsorul trage bine chiar si cand se pleaca de la semafor ( vezi inertia mai mare a motoarelor cu aprindere prin compresie), iar cutia de viteze poate sa functioneze elegant si in modul ECO.
Consumul mediu de motorina intr-un Bucuresti aglomerat a fost de 9.8 litri, in conditiile unei sarcini maxime cu instalatia de aer conditionat activata. Evident, aici daca aplicam un stil de condus agresiv consumul poate sa creasca lejer pana in zona de 12 litri/100 de km, insa atunci nu mai vorbim de economie de cumbustibil.CONCURENTA
Lucrul cel mai greu cand ne uitam la noul Outlander este sa tragem o concluzie fata in fata cu modelele concurente. Din start putem sa scoatem din calcul modele precum Opel Antara, VW TIguan sau Chevrolet Captiva pentru ca acestea sunt clar surclasate de noul Outlander la toate capitolele.
Singurul mare concurent pentru aceasta masina este noua Honda CR-V care din pacate se prezinta calitativ mult mai bine si care dispune de un look all around mult mai premium. De fapt asa cum spuneam si in trecut noul CR-V este capabil a concurea modelele BMW X3 sau Mercedes GLK fara nici o grija.
PRO
Imagine de marca
Calitate de fabricatie superioara modelelor precedente
Motor diesel rafinat si puternic
Transmisie automata clasica si eficienta
Spatiu interior foarte mare
Tren de rulare setat sportiv
Transmisie integrala best in class
Pret de achizitie mic pentru versiunea entry-level
Cel mai bun sistem audio din segment ( Rockford Fosgate)
Sistem de navigatie Navteq best in class
CONTRA
Pretul de achizitie la masinii din acest test
Lipsa protectie caroserie contra zgarieturi
Vizibilitate usor obstructionata de capota masiva
Locurile din spate cu acces greoi