Noua masina si-a facut prezenta pentru prima data pe circuitul de la Amkart, iar dupa o zi de teste si un set de anvelope Continental Sport Contact 3 suntem in masura sa relatam ultimele senzatii Made by Mini.
MINI in Romania si lupta de clasa cu marcile GRI Masinile marca Mini au inceput din ce in ce mai mult sa fie vazute nu doar automobile premium, ci pur si simplu o investitie care merita efectuata in mediul urban.
Sumedenia de automobile care populaza fiecare strada din Capitala Romaniei necesita o alegere complet diferita fata de soferii din celelalte orase.
Spunem aceasta nu doar pentru ca este nevoie de o masina care sa iasa in evidenta ci pur si simplu este nevoie de o masina care nu mai trebuie sa fie neaparat Opel, Dacia, Renault si de ce nu Volkswagen.
Mare masa de Golf-uri si de Astre aduc mult cu ceea ce a repezentat candva centralizarea comunismului, si anume toti trebuie sa conducem doar astea cateva tipuri de masini cu aceste tipuri de motorizari.
Revolutia din ’89 a adus o capitalizare a pieti auto din Romania insa nu a adus si acea componenta care face un sofer capitalist demn de automobilul sau, individualitatea. Infuzia de VW si Opel inca aduc mari “probleme” imaginii soferului capitalist din Romania, si aici nu este greu sa observam ca multi romani achizitioneaza un VW Golf de 30.000 euro sau un Opel Astra de 28.000 euro, evident cu “faimoasele” motorizari diesel.
Realitatea anului 2011 a structurat oarecum piata auto de la noi din tara, si abia acum putem sa obervam cum multi clienti de marci medium-level precum VW, Opel sau Renault renunta usor la masinile lor TDI sau dCI in favoarea unor masini cu spirit latin sau de ce nu masini din indeparata Mare Britanie.
Poate parea suprinzator insa clientul de compacte de peste 20.000 euro nu se mai uita asa de usor la masinile germane enumerate mai sus care in ciuda faimei au totusi in pret de achizitie prea mare ( un Golf III costa in 1995 aprox 20.000 marci germane iar un Golf VI in 2011 costa cu ceva dotari 20.000 euro sau 40.000 de marci!).
Segmentul premium creste constant! Criza nu a trecut! Traiasca Criza!
Criza auto din Romania nu a adus conform specialistilor din presa specializata o scadere dramatica a segmentului premium, ci din contra marcile de renume au reusit sa vada chiar si cresteri.
La acest capitol intra si marca Mini parte a Grupului BMW care benfeciaza de o mediatizare constanta. Rezultatele se oberva cel mai bine in aceste zile cand Mini lanseaza in premiera si cu fast in Romania un model extrem de nisat, iar concurentii care vand masini pentru mase nici macar nu mai sunt in stare sa dea un comunicat de presa!
Si despre masina!
Modelul adus de cei de la Mini pe circuitul de la Amkart a fost un Mini Cooper S Coupe, ultima gaselnita a germano-britanicilor in hot hatch-uri de ultima generatie. Acesta este propulsat de aceelasi motor supraalimentat turbo de 1.6 litri realizat impreuna cu francezii de la PSA, motor care dezvolta o putere maxima de 184 CP si 240 Nm.
Pe circuit acest propulsor trage bine indiferent de trapta de viteza, insa cand este subturat se observa un mic turbo lag. Multi o sa regrete vechiul compresor mecanic, insa dupa tortura pistei de karting consumul mediu nu a depasit granita a 16.5 litri pentru 100 de km parcursi in zona rosie a turometrului.
Tren de Rulare
Fata de un Cooper S normal acest Coupe S se misca pe sicane sau vibratoarele celor de la Amkart mult mai bine datorita unei setari mai tari a amortizoarelor si a unui ecartamen mai generos. In viata de zi cu zi aceste imbunatatiri sunt greu de obervat, insa cand este necesar un Coupe S devine o arma demna de luat in seama pentru cei care sunt in cautare de senzatii tari.
Interior
Noul Cooper S Coupe utilizeaza aceeasi plansa de bord asemenea fratiorilor care nu sunt poata numele de Coupe, si ofera in plus un spatiu mai mare pentru pasager. Locurile din spate au fost evacuate de inginerii britanici care au inteles oarecum ca intr-un Mini se urca in medie doar doua persoane.
Alte motorizari
Cine nu doreste un S poate sa-si achizitoneze un Coupe simplu echipat cu aceelasi motor de 1.6 litri care nu are supraalimentare si dezvolta doar o putere maxima de 122 CP.
Acesta poate parea submotorizat pentru look-ul masinii dar nu trebuie sa fiti inselati de lipsa turbinei. Fanii diesel pot alege acum si mitic-ul motor de doi litri numit aici Cooper Coupe SD. Acest are 143 CP si 305 Nm si promite o viteza maxima de 216 km/h cu un consum mediu de 4.3 litri!
Cei mai nebuni dintre dumneavoastra trebuie neaparat sa uitati de Cooper S Coupe si sa accesati varianta Cooper Coupe John Cooper Works de 211 CP si 0-100 in 6.4 secunde. Pentru aceasta versiune pretul este irelevant!
Pret
Cu aproximativ 1500-2000 euro mai mult decat fratiorii sai, suma care poate parea mare pentru minus 2 locuri, insa si aici trebuie sa amintim de setarile trenului de rulare si de ce nu al eleronului escamotabil in functie de viteza abordata.
PRO
Imagine de marca, calitate de fabricatie de top, tren de rulare semnat BMW, motorizare semnata BMW, valoare de revanzare semnata BMW
CONTRA
Place sau displace inca de la prima vedere, lista de optionale semnata BMW!