Pe piata din Europa modelel Mazda se claseaza intr-un segment superior unde gasim marci entry-premium precum Volkswagen sau Honda.
Pentru a demonstra ca acesta are si o motivatie reala, Mazda a dezvoltat cel mai performant model din gama, masina care trebuie sa demostreze o sportivitate specifica modelului consacrat RX8, dar si o functionalitate intalnita la berlina de clasa medie Mazda 6.
Rezultatul se numeste Mazda 6 MPS si reprezinta interpretarea japoneza a automobilului cu patru portiere si transmisie integrala permanenta.
CAROSERIE
Mazda 6 MPS este, dupa cum bine o spune si numele, versiunea sport a modelului de clasa medie 6. Chiar daca aceasta varianta este cea de top, privita din exterior aceasta inseala de fiecare data, deoarece elementele optice care diferentiaza aceasta versiune sunt putine la numar si foarte bine camuflate.
Senzatia pe caro o ofera acest 6 MPS in trafic este una de anonimat la prima vedere, totul luand o turnura diferita cand se apasa pedala de acceleratie. Un mic punct negativ l-am intalnit la interior unde materialele din care este construita plansa de bord inca nu se ridica la nivelul concurentei germane.
Pozitionarea incomoda a comenzilor pentru scaunele incalzite reprezinta o alta chestiune care din pacate este generalizata la intreaga gama Mazda 6.
Tot la interior am fost putin dezamagiti si de faptul ca pentru 30.000 de euro o masina japoneza nu vine echipata standard cu radio CD care sa citeasca muzica in format MP3. Insa chiar si asa, scaunele din piele cu sustinere laterala si atmosfera sport salveaza ziua.
MOTOR
Eficienta si rafinament
Pentru a diferentia acest model de restul gamei inginerii japonezi au optata pentru un propulsor pe benzina complet diferit fata de cel care echipeaza modelul sport RX8. Sub capota putin inaltata a berlinei 6 MPS se gaseste un motor cu patru cilindri in line de 2.3 litri. Puterea maxima dezvoltata de acesta ajunge in jurul valorii de 260 CP, vinovata de aceste performante fiind o supraalimenatare cu turbocompresor.
Acesta permite propulsorului sa dezvolte si un moment motor foart bun de 380 Nm, putere disponibila incepand cu o turatie relativ mica de 3.000 rpm.
Cei 260 de CP pot speria la prima vedere insa, Mazda a dorit ca acest motor sa dezolte aceasta putere intr-un mod liniar si foarte civilizat.
In comparatie cu fartorul mai mic Mazda 3 MPS, acest 6 MPS este mult mai rafinat si echilibrat in comportament, soferul avand uneori senzatia conducerii unui automobil echipat cu motor diesel de mare cilindree.
Cand situatia o cere, si acest lucru devine cam des in traficul din Romania, masina se transforma intr-un mod placut.
Repriza de la 0-100 km/h este atinsa in doar 6.6 secunde, iar reprizele din traficul extraurban cand se cere o accelerare de la 80-130 km/h devin de-a dreptul fulminante. De multe ori o viteza de peste 180 km/h nu inseamna mare lucru din spatele volanului.
Consumul de combustibil este pe masura peformantelor, respectiv ridicat.
TRANSMISIE
Aderenta maxima!
Punctul forte al noii Mazda 6 MPS este fara doar si poate transmisia integrala permanenta. Aceasta functioneza ireprosabil indiferent de suprafata de rulare si permite masinii sa atace viraje destul de stranse cu o viteza neobisnuit de mare.
Pentru a arata cat de eficienta este aceast sistem integral am testat masina la limita, si chiar si atunci sistemul electronic de stabilitate a intervenit foarte rar.
CONCLUZIE
Noua Mazda 6 MPS este unul din acele automobile care trec pe strada aproape neobservat, insa care dispun de rezerve de putere si aderenta foarte mari.
Aceste caracteristici fac din aceasta masina o arma letala in fata unor modele consacrate precum BMW seria 3, Mercedes clasa C sau Audi A4.
Este surprinzator de observat cum motorul supraalimentat functioneaza precum un V8 de patru litri, feeling intalnit la Volvo cu ale sale motoare LPT (Light Pressure Turbo).
Septembrie 2007