Aceasta se numeste KIA Sorento si reprezinta de fapt primul amplu facelift aplicat modelului Sorento II lansat in 2009.
Noul Sorento II facelift reprezinta un SUV modern care pe langa cele cateva modificari de substanta pentru anul in curs, ramane o masina de mari dimensiuni, o masina SUV cu tractiune integrala si nu in ultimul rand o masina SUV realizata de catre KIA, adica si o masina fiabila in timp.
EVOLUTIA SORENTO
In urma cu cativa ani echipa Autolatest testa in premiera pe atunci un model Sorento 2.5 CRDI de 150 CP, un aparent SUV de sosea care trebuie sa reprezinte o solutie in defavoarea masinilor europene. Fata de acestia cei din Coreea de Sud au venit cu un concept extrem de interesant, respectiv sa vinzi o masina cu un aspect de SUV care din fericire nu era un SUV.
Spunem aceasta deoarece prima generatie de modele Sorento nu era catalogat un SUV pentru ca dispunea de un reductor clasic ideal in mediul off road. Sa oferi pe o masina de sosea o caseta de reductie a reprezentat cireasa de pe tort a celor de la KIA, masina aceea fiind capabila a merge in mediul off road fara prea mari probleme.
SORENTO II SCHIMBARE DE ATITUDINE
Cea de-a doua geneartie de modele Sorento a celor de la KIA reprezinta o evolutia a masinii spre mediul urban, adica modelul pierde capacitatea de a intra fara probleme in mediul off road insa castiga puncte importante la capitolul comportament pe sosea si de ce nu confort all around pe soselele din Romania.
Dupa cateva sute de km la bordul noului Sorento II facelift putem spune ca cei de la KIA continua sa ofere o masina cu un comportament confortabil indiferent de suprafata de rulare.
La interior modelul primeste o plansa de bord buna calitativ unde putem sa admiram un sistem de navigatie de mari dimensiuni cu ecran touch screen si un sistem de afisaj digital pentru indicatoare. Sistemul de aer conditionat automat este cel folosit de KIA in SUA adica este unul extrem de puternic si rafinat in utilizare.
Scaunele de piele cu reglaje electrice pe mai multe directii si trapa full escamotabila de mari dimensiuni fac din acest Sorento nu doar un SUV normal, ci un SUV de lux.
MOTORIZARE
Sub capota noului Sorento 2013 se ascunde un motor diesel CRDI de doi litri care este singurul din gama creditat cu normal de poluare Euro 6.
Acesta nu dezvolta decat 150 CP si 360 Nm, insa comportamentul noului diesel KIA este unu rafinat. De fapt acest propulsor este mai performant si mai silentios decat un 2.0 TDI de 140 CP al celor de la VW.
Consumul mediu afisat de noul 2.0 CRDI este de 6.5 litri pentru fiecare 100 de km parcursi, unde mediu urbana a fost de 8.6 litri.
Daca vrem sa mergem realmente economic in regim extraurban putem sa atinge cu aceasta masina si un consum situat undeva sub 5.8 litri.
SORENTO VS CONCURENTA
La acest capitolul primul pe lista concurentilor este de fapt noul Hyundai Santa Fe, o masina identica din punct de vedere tehnic cu acest Sorento.
Singura diferenta este ca modelul Santa Fe este oferit doar cu motorul diesel de top de 197 CP si costa in medie 42.000 euro, in timp ce masina de fata Sorento 2.0 CRDI are un pret de pornire de 31.000 euro pentru versiunea 4×4.
Sorento este si in acest caz in fruntea celor de la Hyundai pentru ca motorul 2.0 CRDI corespunde normelor de poluare Euro 6, adica nu se plateste taxa de mediu.
De partea cealalta a baricadei se afla un VW Tiguan, un Renault Koleos facelift si de ce nu Chevrolet Captiva facelift, modele mai mici ca dimensiuni si fara un nivel de echipare de top.
PRO
Imagine de marca
Calitate de fabricatie
Motor rafinat si extrem de economic
Pret bun de achizitie
Sistem de navigatie complet
Spatiu interior foarte mare
7 locuri
Garantie 7 ani sau 150.000 de km
CONTRA
Motor economic insa nu si foarte performant
Lipsa caseta de reductie ( vezi Sorento I)
Garda la sol nu foarte mare
Valoare mica de revanzare