Noi ne-am mai intalnit cu aceasta masina in urma cu cativa ani si putem spune fara doar si poate, ca PSA realizeaza unul dintre cele mai bune modele compacte din Europa.
Acum, in 2018, Citroen a decis ca vechiul C4 traditional segmentului compact sa iasa din productie, locul sau fiind luat de un C4 Cactus care este mult regandit fata de masina lansata in anul 2014.
DESIGN
Fanii Citroen vor observa, inca din primele momente, faptul ca noul C4 Cactus a renuntat la sistemul AirBump de mari dimensiuni, acesta fiind inlocuit de un nou AirBump mai mic, care protejeaza partea de jos a caroseriei.
Acest lucru nu este unul de criticat, pentru ca noua masina are un design mult mai atragator, pentru cei care nu vor sa iasa din linia optica a unui Golf sau Focus.
La interior, noua masina are aceeasi plansa de bord revolutionara care foloseste in premiera materiale mult mai bune calitativ.
Plasticul dur a ramas doar pe fetele portierelor, plansa de bord fiind acum acoperita de o spuma poliuretanica foarte buna.
TEHNICA
Inca din primele momente, cand trebuie descris un C4 Cactus 2018, spunem ca francezii au realizat un salt imens in fata concurentilor sai directi din segmentul compact, pentru ca masina de fata este prima din Europa care utilizeaza noile amortizoare cu actionare dubla, adica trenul de rulare este pe departe cel mai confortabil din clasa.
Aceste noi amortizoare au fost puse la treaba de echipa Autolatest, atat pe drumurile virajate din zona Buzaului, cat si pe un circuit soft-offroad si putem spune ca suspensia lui C4 Cactus este mult mai buna decat cea a unui crossover traditional precum Renault Captur, VW Tiguan sau o compacta clasica, precum VW Golf sau Opel Astra.
In plus fata de aceste modificari, masina mai are si noile scaune extrem de moi, cu o latime considerabila a sezutului si a spatarului si o antifonare mult mai buna a caroseriei, fata de vechiul Cactus.
MOTORIZARI
Sub capota masinii se ascunde un motor pe benzina 1.2 PureTech de 110 CP, motorizare performanta si economica, daca luam in considerare gabaritul masinii si a greutatii sale extrem de mici, de 1 tona la gol.
Acest motor este cuplat standard la o transmisie manuala cu 5 trepte, insa noi recomandam cutia automata Aisin cu 6 trepte, pentru ca este mult mai rafinata si ofera chiar si un consum mai mic in anumite situatii din trafic.
Asteptam si versiunea 1.2 PureTech de 130 CP votata de Autolatest Romania drept cel mai bun motor pe benzina de cilindree mica, de pe piata din urma cu cativa ani! ( Citeste testul cu 308 1.2 PureTech 130 CP AICI!).
Urmeaza, de asemenea, si noua motorizare diesel de 1.5 litri BlueHDI de 130 CP care vine sa “pensioneze” vechea versiune 1.6 BlueHDI de 120 CP.
PRO
Imagine de marca
Spatiu interior mare
Cea mai confortabila suspensie din segment
Motor PurTech extrem de economic
Pret bun de achizitie
Tableta 7 inch cu sistem de navigatie eficient
CONTRA
Lipsa cutie Aisin AT8 pentru C4 Cactus
Timonerie cutie manuala cu 5 trepte
Valoare de revanzare